با مشارکت‌ اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی؛ رویداد تشکیلاتی دختران حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی برگزار شد
با مشارکت‌ اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی؛ رویداد تشکیلاتی دختران حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، رویداد تشکیلاتی سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا کشور؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی […]

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی، رویداد تشکیلاتی سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا کشور؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی و اسد بابایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی به مدت دو روز در تالار نخجوانی کتابخانه های مرکزی تبریز برگزار شد.
حجت الاسلام سید محمود حسینی در همایش آغازین رویداد تشکیلاتی سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی اظهار کرد: وظیفه تربیت جامعه به عهده قشر زن است و اثرگذاری که می تواند دختران بزرگوار در شهرهای خودشان و در مناطق مختلف داشته باشند بسیار بالاست. وی افزود: با توانمند شدن دختران در دبیرستان، دانشگاه ها و در مدارس استان تحولات بسیار ویژه ای را شاهد خواهیم شد.
حسینی تاکید کرد: باید در راستای حرکتی که شروع شده و گام هایی که تعیین شده بیشتر تبیین شود، لز جمله کارهایی که باید صورت بگیرد و هدفی که باید به سر برسد به طور کامل در این دوره تبیین شد.وی گفت: حرکتی که در راستای نیل به تمدن نوین اسلامی در قالب رویداد دختران حاج قاسم شروع شده و سپردن راهبری فرهنگی استان ها به این آینده سازان جامعه که برعهده این قشر عظیم بانوان است،از فعالیت های قابل تقدیر سازمان مدارس معارف اسلامی ص را می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس علوم و معارف صدرا کشور را نیز در این همایش گفت: در اسلام برای فعالیت زنان سه عرصه معین شده است؛ اول عرصه تکامل و رشد معنوی خود زن است. وی افزود: عرصه دوم که عرصه فعالیت اجتماعی است اعم از فعالیت اقتصادی، فعالیت سیاسی،فعالیت اجتماعی به معنای خاص، فعالیت علمی، درس خواندن، درس گفتن، تلاش کردن در راه خدا، مجاهدت کردن و همه میدان های زندگی در صحن جامعه، در عرصه دوم که عرصه فعالیت های اجتماعی و سیاسی و علمی و فعالیت گوناگون است زن مسلمان مثل مرد مسلمان حق دارد آنچه که اقتضای زمان است آن خلأ را که احساس و آن وظیفه ای را که بر دوش خود احساس می کند انجام دهد.
تقدیری ادامه داد: عرصه سوم که آن هم بسار مهم است بخش خانواده است یعنی زن به عنوان یک همسر یا یک مادر باید به نقش خود اهمیت داده و آن را انجام دهد‌. دختران جامعه اسلامی باید تلاش کنند با رشد قدرت تحلیل و فکر خود، خود را ارزان نفروشند چرا که انسان بی نهایت ارزش و قیمت دارد.
گفتنی است رویداد تشکیلاتی سراسری دختران حاج قاسم سلیمانی در آذربایجان شرقی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی آغاز و طی دو روز در تالار نخجوانی کتابخانه مرکزی تبریز برگزار شد.