دکتر منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: هدف و ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی پرورش نیروی انسانی ماهر می باشد
دکتر منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی: هدف و ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی پرورش نیروی انسانی ماهر می باشد

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر منادی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز چهارشنبه چهارم آبان ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ربع رشیدی (رینوتکس) با حضور در غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان […]

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی؛ دکتر منادی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس روز چهارشنبه چهارم آبان ماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه ربع رشیدی (رینوتکس) با حضور در غرفه دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با دکتر عابدزاده سرپرست این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد.

دکتر منادی با بیان اینکه اگر دانشگاه نباشد ما نمی توانیم پا به پای دنیا پیش برویم و مجبور به وارد کردن کالای مورد نیاز خود از سایر کشورها خواهیم شد گفت: عدم وابستگی به کشورهای دیگر زمانی امکان پذیر است که صنعت در کنار دانشگاه قرار گیرد و دانشجویان و اساتید برای توسعه تکنولوژی کار کنند.

وی ضمن اشاره به جایگاه خاص آموزش عالی در سایر کشورها ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل اینکه در کنار صنعت به ارائه آموزش های مهارتی اقدام می نماید موفق عمل نموده است چرا که هدف و ماهیت دانشگاه جامع علمی کاربردی پرورش نیروی انسانی ماهر می باشد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه به حمایت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از آموزش های مهارتی اشاره کرد و گفت: در راستای تربیت نیروهای مهارتی و کارآفرین بنا داریم از آموزش های مهارتی کشور حمایت کنیم.
دکتر منادی به برنامه پنج ساله کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اشاره کرد و گفت: در این برنامه نیز موضوع حمایت از آموزش های مهارتی به ویژه دانشگاه جامع علمی کاربردی به صراحت اشاره شده است.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون دنیا به سمت کسب مهارت پیش رفته و بسیاری از افراد متقاضی مهارت آموزی هستند افزود: مهارت آموزی یک راه بسیار موثری برای رسیدن به کسب و کار سریع است‌ که در این رابطه دانشگاه‌ها می‌توانند با مهارت افزایی دانشجویان، در رشد اقتصادی کشور و اشتغال جوانان نقش بسزایی داشته باشند.

دکتر منادی با بیان اینکه باید فرزندان خود را از همان کودکی ماهر تربیت کنیم گفت: مهارت آموزی از خانواده آغاز می‌شود، اما متاسفانه خانواده در این موضوع ضعیف عمل می‌کنند.

وی ادامه داد: برای پرورش نیروی انسانی ماهر باید وقت بزاریم، نظام آموزشی ما از اول تا آخر زنجیره تامین باید یکپارچه شود و اگر بدون یکپارچگی کار کنیم، بهره‌وری کم می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان آمادگی این کمیسیون را جهت هر گونه همکاری و تعامل با دانشگاه جامع علمی کاربردی اعلام کرد.