ساختمان جدید بیمه سلامت ورزقان صبح امروز به بهره برداری رسید.
ساختمان جدید بیمه سلامت ورزقان صبح امروز به بهره برداری رسید.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، ساختمان جدید بیمه سلامت ورزقان با حضور مدیر کل بیمه سلامت استان و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد. مدیر کل بیمه سلامت استان در  این مراسم با تاکید بر اینکه ساختمان ورزقان، هجدهمین ساختمان ملکی آذربایجان شرقی است، افزود: احداث […]


به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، ساختمان جدید بیمه سلامت ورزقان با حضور مدیر کل بیمه سلامت استان و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح شد.

مدیر کل بیمه سلامت استان در  این مراسم با تاکید بر اینکه ساختمان ورزقان، هجدهمین ساختمان ملکی آذربایجان شرقی است، افزود: احداث این ساختمان با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان به اتمام رسید.

وحید مجیدی اضافه کرد: ساختمان مزبور در زیربنای حدودا ۶۲۰ متر مربع و در مساحت  بالغ بر ۲۰۰ متر مربع در یک طبقه احداث شده است.

وی با بیان اینکه این ساختمان در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ کلنگ‌زنی شده است، گفت: تکمیل آن شش ماه به طول انجامیده است.

مجیدی تاکید کرد: عملیات احداث تمام ساختمان های بیمه سلامت استان در کوتاه‌ترین زمان محقق شده است.

وی ادامه داد: بیمه سلامت از لحاظ خدمات‌رسانی از وسیع ترین دستگاه ها به شمار می رود، اما از نظر پرسنلی تنها ۲۱۴ نفر در کل استان مشغول فعالیت هستند که به تازگی با راه‌اندازی صندوق بیماری های خاص و صعب‌العلاج، مسئولیت ما دوچندان شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تصریح کرد: علیرغم تعدد فعالیت ها و خستگی ناشی از آن، انجام وظیفه در این حوزه برای ما رضایت‌بخش است.

وی با اشاره به اینکه تمام کارهای محول شده به بیمه سلامت در اسرع وقت انجام می شود، گفت: علیرغم اینکه بحث نسخه نویسی الکترونیکی در قانون برنامه توسعه پنجم و ششم بر عهده وزارت بهداشت سپرده شده بود اما عملا تحرکی از این وزارت مشاهده نمی شد. با این حال به محض اینکه این ماموریت به بیمه سلامت محول شد، در سریعترین زمان این طرح اجرا شد.

مجیدی افزود: بیمه سلامت آذربایجان شرقی از همان ابتدا در رتبه های نخست از نظر اجرای این طرح بود.

وی با بیان اینکه شهرستان ورزقان در حال حاضر بالغ بر ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد، ادامه داد: از این تعداد بیش از ۴۰ هزار و ۵۰۰ نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۳۷ هزار و ۷۶۳ نفر در صندوق بیمه روستایی، دو هزار و ۳۲۹ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۳۵۰ نفر سایر اقشار، ۳۱ نفر صندوق بیماران خاص و ۱۱ نفر در صندوق کمیته امداد عضو هستند.

مجیدی جمع پرداختی های این اداره را در سال ۱۴۰۰، حدود ۷۵۶ میلیون تومان اعلام کرد.

وی افزود: در این شهرستان ۹ مرکز جامع سلامت به همراه ۱۴ پزشک خانواده، ۱۰ ماما و سه دندانپزشک ارائه خدمت می کنند.

وی گفت: ورزقان دارای یک بیمارستان دولتی، چهار داروخانه، یک پزشک عمومی و یک پزشک متخصص است.