مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:دشمنان به دنبال سلب استقلال و خودکفایی ملت ایران هستند
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان شرقی:دشمنان به دنبال سلب استقلال و خودکفایی ملت ایران هستند

به گزارش صدای آناک به نقل از دفاع پرس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز (یکشنبه) در همایش «طرح سلاله‌ها» و «خورشید خانه‌ات باش» در جمع دانش آموزان تبریزی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با خلوص نیت و تنها با هدف دفاع […]

به گزارش صدای آناک به نقل از دفاع پرس از تبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی امروز (یکشنبه) در همایش «طرح سلاله‌ها» و «خورشید خانه‌ات باش» در جمع دانش آموزان تبریزی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با خلوص نیت و تنها با هدف دفاع از میهن اسلامی راهی جبهه‌ها شدند و کسی به دنبال امتیاز یا جایگاه خاصی نبود.

وی افزود: هم‌اکنون نیز فرهنگ و روحیه حاکم بر دوران دفاع مقدس که همان روحیه ایثار و فداکاری و شهادت‌طلبی است، می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات حال حاضر کشور باشد.

امیر «عباسی» دانش آموزان را به مطالعه و بازخوانی تاریخ معاصر ایران توصیه کرد و گفت: امروز دشمن به دنبال سلب استقلال و خودکفایی ملت ماست. روزی ما توانایی ساخت یک سلاح ساده را نداشتیم اما امروز به مرحله تولید و طراحی تسلیحات راهبردی رسیده‌ایم و این همان چیزی است که بیگانگان از آن نگران و ناراضی‌اند.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی ایجاد اقتدار در عرصه بین‌الملل را برای ادامه حیات هر کشوری امری ضروری دانست و تاکید کرد: در دنیای پیچیده و پر آشوب کنونی اگر شما توان دفاعی، توان امنیتی و بازدارندگی لازم را برای خودتان ایجاد نکنید، قطعا آن‌هایی که به منافع شما چشم طمع دوخته‌اند دست به تعدی و اشغالگری خواهند زد.

وی ادامه داد: بازدارندگی به این معناست که کشوری که قصد تجاوز دارد، پیش از هر اقدامی خواهد دانست که ناگزیر است تبعات فراوان عمل خود را بپذیرد. روحیه خودباوری از دیگر مولفه‌های پیشرفت و ترقی هر کشور است و ما نیز در هر مقطعی از تاریخ به‌ویژه دفاع مقدس، که به نیرو و توانمندی خود ایمان راسخ داشته‌ایم به پیروزی رسیده‌ایم.  

عباسی با اشاره به لزوم پاسخگویی به شبهات دانش آموزان و دانشجویان اظهار داشت: اگر به شبهات و سوالات پاسخ به‌موقع داده نشود، موجب ایجاد بدگمانی و تردید خواهد شد و اگر بازهم تبیین لازم صورت نگیرد، این امر به گسست منتهی خواهد شد.