۹ دی، نقشه راهی برای مقابله با فتنه‌های شوم مستکبرین
۹ دی، نقشه راهی برای مقابله با فتنه‌های شوم مستکبرین

انتخابات دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ یکی از برگ‌های زرین جمهوری اسلامی و تبلور مردم سالاری دینی در طول تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود که مردم با حضور و مشارکت ۸۵ درصدی خود، تمامی نقشه‌های شوم دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب کردند. اما عده‌ای که چشم دیدن شادی ملت ایران […]

انتخابات دهمین دوره‌ی ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ یکی از برگ‌های زرین جمهوری اسلامی و تبلور مردم سالاری دینی در طول تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بود که مردم با حضور و مشارکت ۸۵ درصدی خود، تمامی نقشه‌های شوم دشمنان نظام اسلامی را نقش بر آب کردند. اما عده‌ای که چشم دیدن شادی ملت ایران اسلامی را نداشتند، با بهانه‌ی تقلب در انتخابات، کلید فتنه را زده و کام مردم را تلخ کردند.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی دانشگاه تبریز، تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۴ سال اخیر همواره شاهد روزها و بحران‌های سختی بود که بدون شک هرکدام از این رخدادها و فتنه‌ها در کشورهای دیگر اتفاق می‌افتاد، شاهد نابودی این کشورها بودیم. اما جمهوری اسلامی ایران با داشتن نعمت بزرگ ولی فقیه و مردمی بصیر و آگاه از بهمن سال ۱۳۵۷ تاکنون از تمامی بحران‌ها و فتنه‌ها با سربلندی بیرون آمده و از مقام ژاندرامی منطقه در زمان رژیم طاغوت به یک بازیگر و قدرت منطقه‌ای تبدیل شده است که معادلات منطقه را تعیین می‌کند.

فتنه‌ی سال ۱۳۸۸ که ۱۰ سال بعد از فتنه سال ۱۳۷۸ در حال رخ دادن بود، یکی از سیاسی‌ترین و سیستماتیک‌ترین پروژه‌های دشمنان انقلاب اسلامی برای براندازی نظام بود که علاوه بر برخی از خواص داخلی، سلطنت طلبان، منافقین و جبهه‌ی استکبار غرب به رهبری ایالات متحده‌ی آمریکا نیز در پشت این فتنه قرار داشتند و عملا ندای براندازی و نابودی نظام را سر می‌دادند.

بعد از گذشت ۸ ماه آشوب و فتنه، فتنه گران در روز عاشورای سال ۱۳۸۸، ماهیت و ذات اصلی خود را بر عالمیان آشکار کرده و با آتش زدن پرچم امام حسین(ع)، نشان دادند که مصداق بارز « … اَوَّلَ ظالمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّد و اخِرَ تابِعٍ لَه عَلی ذلکَ …» هستند و سزاوار لعن و نفرین.

اما گویا فتنه گران و حامیان ناپاک آن‌ها باور نداشتند که مردم ولایتمدار و حسینی ایران اسلامی هرگز اجازه نخواهند داد که پرچم امام حسین(ع) آن‌هم در روز عاشورا مورد اهانت قرار گیرد.

آری این بار نیز مردم قهرمان، شهید پرور و ولایی تبریز باردیگر مدال اولین بودن خود را برگردن آویخت و در روز ۸ دی سال ۱۳۸۸ با حضوری حماسی و تاریخی، سیلی محکمی بر صورت ناپاک فتنه گران زد و این حضور مقدمه‌ای شد بر وقوع روز تاریخی ۹ دی که به روز «بصیرت و میثاق امت با ولایت» نام‌گذاری شد.

براساس وظیفه‌ی دینی، ملی و اخلاقی خود در راستای زنده نگه‌داشتن این روز بزرگ، به سراغ یکی از اساتید انقلابی دانشگاه تبریز رفتیم تا بیشتر با ابعاد مختلف این روز و همچنین رسالت دانشگاهیان در مواجهه با فتنه انگیزی دشمنان آشنا شویم.

دشمنان همواره در فکر آسیب زدن به ارزش‌ها هستند

دکتر محمدعلی پرغو دانشیار گروه تاریخ دانشکده‌ی حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز، جانباز  70 درصد و یکی از یادگاران دوران دفاع مقدس در خصوص اهمیت و چرایی زنده نگهداشتن روز ۹ دی اظهار می‌کند: هر کار ارزشمند که در عالم سیاست برای سیاسیون تحریک آمیز است، باید مورد توجه و مواظبت قرار گیرد؛ چراکه دشمنان همواره به فکر آسیب رساندن به این کار ارزشمند و مهم هستند.

دکتر پرغو ادامه می‌دهد: فتنه‌هایی که بعد از انقلاب اسلامی در کشور به وجود آورده شده است، نشان‌دهنده‌ی جایگاه والا و قدرت انقلاب اسلامی و اسلام عزیز است که نه تنها در میان قدرت‌های استکباری دنیا رعشه و وحشت ایجاد کرده، بلکه با نگرش عدالت جویانه‌ی خود موجب ایجاد بصیرت و آگاهی در میان سایر جهانیان نیز شده است و صاحبان قدرت به رهبری شیطان اکبر (آمریکا) و عوامل مزدو آن از جمله رژیم غاصب صهیونیستی، هرگز برنمی‌تابند که چنین فکر و روشی همچنان با قدرت به پیش رود.

جمهوری اسلامی ایران اهداف شوم دشمنان را خنثی کرده است

عضو هیأت علمی دانشکده‌ی حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز با بیان اینکه دشمن تمامی ابزار و امکانات خود را برای متوقف کردن سرعت رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی به‌کار بسته است، اضافه می‌کند: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اهداف شوم دشمنان را یکی پس از دیگری خنثی کرده و حتی سایر ملت‌های جهان را نیز نسبت به اقدامات شرارت بار نظام سلطه آگاهی می‌بخشد و دشمنان را به افول می‌کشاند.

دکتر پرغو می‌افزاید: صاحبان اصلی انقلاب اسلامی باید هوشیار باشند که برای مقابله‌ی با این ترفند شوم دشمنان و فتنه‌گری‌ها و توطئه‌های آنان، پای در رکاب در جهت به شکست کشاندن سیاست‌های دشمنان انقلاب اسلامی اقدام کرده و همیشه در میدان حاضر باشند که یکی از راه‌های شکست دادن دشمنان نظام اسلامی، آگاهی بخشی و ایجاد شرایط برای شناخت مردم از سیاست هر عصر و دوره است. ما باید هر سیاست و توطئه‌ای را که دشمن علیه جمهوری اسلامی به‌کار برده است، به نسل‌های بعدی منتقل کنیم تا جوانان بدانند که دشمنان انقلاب اسلامی با ملت ایران و ولایت چه کردند.

کلام نورانی ولی‌فقیه، فصل الخطاب همه‌ / شناخت دشمن، اولین و مهم‌ترین اقدام است

جانباز سرافراز سپاه اسلام تاکید می‌کند: بنابراین شناساندن دشمنان انقلاب به نسل جوان، اولین و مهم‌ترین کار محسوب می‌شود که ما با این روش می‌توانیم مردم را نسبت به دشمن آگاه کرده و سپس برای مقابله‌ی با دشمن نیز آماده کنیم. چراکه اگر دشمن به‌خوبی شناسانده نشود، احتمال برخی آسیب‌ها از جهت تأثیرپذیری از جانب دشمن وجود دارد.

دکتر پرغو در خصوص اهمیت جایگاه و نقش ولایت فقیه در نظام اسلامی مخصوصا در ایام فتنه، یادآور می‌شود: با توجه به اینکه به‌دلیل سیاست‌های لایه به لایه‌ی دشمنان، ممکن است امکان تشخیص و شناخت دشمن برای همگان وجود نداشته باشد، براساس وعده‌ی خداوند در قرآن کریم، اولین قدم برای رهایی جستن از هجمه‌های دشمنان اسلام، نگاه به ولی‌قیه است. ولی‌فقیه کسی است که در رأس امور قرار دارند و عهده دار امورات مسلمین هستند. بنابراین فصل الخطاب همه‌ی ما باید کلام نورانی رهبر معظم انقلاب باشد.

رئیس مؤسسه‌ی تاریخ و فرهنگ ایران با اشاره به جامع بودن و شناخت رهبر معظم انقلاب نسبت به ترفندهای دشمنان، اطاعت از امر ولی‌فقیه را راهی برای رسیدن به هدف و ضربه زدن به دشمنان انقلاب عنوان کرده و می‌گوید: قرآن کریم مشورت و مراجعه به اولی الالباب را به ما سفارش کرده است و حضرت آیت الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) اولی الالباب ما و حکیم و فرزانه‌ای هستند که ما را از میان تاریکی‌های خطرناک نجات می‌دهند.

دکتر پرغو در بخش دیگری از این گفت‌وگو در خصوص نقش ولایت فقیه در خاموش کردن آتش فتنه‌ی سال ۱۳۸۸، یادآور می‌شود: همه‌ی ما شاهد بودیم که فتنه گران در سال ۱۳۸۸ چگونه به مقدسات، امام حسین(ع)، قرآن و… توهین و جسارت کردند؛ اما ملت قهرمان و ولایتمدار ایران اسلامی مخصوصا آذربایجان و تبریز با فصل الخطاب قراردادن کلام نورانی رهبر معظم انقلاب و ماندن در صراط مستقیم ولایت فقیه، دشمنان را مأیوس کردند و مردم تبریز نیز یک روز قبل از همه‌ی مردم ایران، در روز ۸ دی ۱۳۸۸ با شعار «آذربایجان اویاخدی؛ انقلابا دایاخدی» خود بار دیگر ولایتمداری و بصیرت خود را ثابت کردند.

دانشیار گروه تاریخ دانشکده‌ی حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز، ادامه می‌دهد: حماسه‌ی ۸ دی در تبریز با حضور تمامی عالمان از جمله مرحوم آیت الله مجتهد شبستری امام جمعه وقت تبریز، بازاریان، دانشگاهیان، اصناف و سایر اقشار، ترفندها و شیوه‌های استکباری دشمنان را با سقوط مواجه و از سویی دیگر یک حرکتی طوفنده در کشور عزیزمان ایجاد کرد که همه‌ در مسیر ایثار و از خود کذشتگی در میدان حاضر شدند و آنچنان سیلی محکمی بر صورت ناپاک و آلوده‌ی استکبار جهانی زدند که دشمن بعد از گذشت ۱۳ سال همچنان نتوانسته به حال خود بازگردد.

دکتر پرغو تاکید می‌کند: مردم ایران اسلامی به خاطر پاینبدی به ولی‌فقیه و شناخت دشمن، او را از رسیدن به اهداف شوم خود مأیوس کرد و خدا را شاکر هستیم که با داشتن چنین مردم با بصیرت و ولایتمدار امروز نیز با سربلندیی و سرافرازی در حال طی نمودن مسیر رستگاری هستیم هستیم.

مشکل اصلی دشمنان با اساس دین اسلام است

یادگار دوران دفاع مقدس درتشریح چرایی دشمنی نظام استکبار با جمهوری اسلامی متذکر می‌شود: انقلاب اسلامی برخاسته از حکمت الهی، قدرت ایمانی و باورهای اعتقادی مردم است و باتوجه به اینکه حاکمیت دینی براساس حکومت مردم بر مردم، کشور را به کمالات الهی می‌رساند، به‌همین دلیل مستکبرین از این نگاه و تفکر می‌ترسند و چون روش کشورداری و حکومت آن‌ها نیز نسبت به مردم شان متفاوت است، از شکل‌گیری این ایدئولوژی در بین سایر ملت‌های جهان وحشت دارند. مشکل اصلی آن‌ها با اساس دین اسلام است وگرنه چه دلیلی دارد در میان این همه جمهوری در دنیا، فقط برروی جمهوری اسلامی ایران تأکید دارند؟! دشمنان اسلام و انقلاب با مبانی الهی نظام جمهوری اسلامی که مردم زیر بیرق ولایت جمع شده‌اند، مشکل دارند و اگر ما وحدت و یکپارچگی خود را تحت هدایت‌های رهبر معظم انقلاب حفظ کنیم، استخوان‌های پوسیده‌ی استکبار خواهد شکست.

ایران اسلامی همانند دریای پاک و زلال، ناپاکی‌ها را از خود دور می‌کند

دکتر پرغو در خصوص حوادث اخیر کشور نیز تاکید می‌کند: اغتشاشگران در جریانات اخیر نیز با همراه کردن عده‌ای گول خورده که گمان می‌کردند می‌توانند به دشمنان اعتماد کنند، جز ضرر و آسیب چیز دیگری برای کشور به ارمغان نیاوردند و عوال مزدور و خود فروخته‌ی دشمنان نیز که در خارج حضور دارند، وارد این جرگه شده و به خیال خود قصد ایجاد وحدت داشتند که به‌دلیل باطل بودن این کار، هرگز به هدف و سرمنزل مقصود خود نرسیدند. چراکه ایران اسلامی همانند دریای پاک و زلال، تمامی ناپاکی‌ها را از خود دور می‌کند.

او ادامه می‌دهد: کسانی که با ملت همراه نبودند، یکی پس از دیگری فرار کردند و کسانی با ملت همدل و همراه هستند که سینه‌ی خود را برای گلوله‌های دمشنان سپر می‌کنند.

آزادی واقعی، در اسلام است؛ نه در کشورهای غربی

رئیس مؤسسه‌ی تاریخ و فرهنگ ایران تاکید می‌کند: عده‌ای شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر دادند؛ درحالیکه آزادی یکی از مبانی اصلی اسلام است. دین مبین اسلام، با ممنوعیت برخی از کارهای خلاف، آزادی را برای مردم جهان به ارمغان آورد. برخلاف تصور برخی از گول خورده‌ها، آزادی به معنای بی بند و باری نیست بلکه آزادی یعنی احترام گذاشتن به حقوق دیگران. آیا کسانی که ندای آزادی را سر می‌دهند، برخورد دولت فرانسه با مخالفینش را نمی‌بینند؟ چرا هیچ حرف و سخنی از کشتارهای فرانسه به زبان نمی‌آورند؟ علت این سکوت، صادق نبودن آن‌ها است.

دکتر پرغو می‌افزاید: کشتن سیاه پوستان، بیرون کردن مردم از خانه و کاشانه‌ی خود، بمباران کردن مردم یمن توسط بمب افکن‌های آمریکایی و… هیچ کدام مصداق آزادی نیست، بلکه آزادی واقعی، آزادی در دین مبین اسلام است که ما هرگز شاهد این نوع آزادی در آمریکا، فرانسه، انگلیس، هلند، آلمان و… نخواهیم بود. چرا هیچ کس در مورد هزاران تجاوزی که به زنان آمریکایی صورت می‌گیرد، حرفی نمی‌زند؟ متاسفانه عده‌ای معاند که ماهانه با پول‌های میلیاردی آل سعود، نه تنها خود فروشی بلکه وطن فروشی نیز می‌کنند و آنچنان از نظام جمهوری اسلامی عصبی بودند که عملا اعتراف کردند که دین اسلام را نمی‌خواهند.

او خاطرنشان می‌کند: مردم ایران اسلامی کسانی نیستند که توسط برخی رسانه‌های ناپاک نشان داده می‌شوند؛ بلکه مردم ایران اسلامی آن‌هایی هستند که در راه دفاع از شرف، عزت و ناموس مشتی محکم بر دهان دشمنان زدند و کسانی به‌دنبال آزادی هستند، به‌جای افراد بی بند و بار، این مردم با غیرت و با شرف را ببینند.

عالمان الهی جامعه را به سعادت می‌برند / خواص بی بصیرت اولیاء الشیطان هستند

دانشیار گروه تاریخ دانشکده‌ی حقوق و علوم اجتماعی دانشگاه تبریز در خصوص نقش دانشگاهیان، عالمان و خواص جامعه در ایام فتنه می‌گوید: در حالت کلی دو محور الهی و مادی وجود دارد که یکی جامعه را به سمت سعادت و دیگری به سمت شیطان سوق می‌دهد. خداوند متعال نیز به جایگاه والای علم و عالم قسم خورده و حتی ارزش علم عالم را بالاتر از خون شهدا بیان کرده است. بنابراین عالمی که دارای علم هدفدار و الهی باشد، جامعه را به سوی کمال هدایت می‌کند. اما خواص بی بصیرت و عالمانی که هدفشان مادی است، اولیاء الشیطان هستند که جامعه را به سمت شیطان می‌کشانند.

دکتر پرغو با گرامیداشت یاد و نام سردار رشید سپاه اسلام سپهبد شهید قاسم سلیمانی، جمله‌ی معروفی از این شهید بزرگوار را یادآوری کرده و می‌گوید: سردار سلیمانی همیشه می‌گفت که فرماندهان دوران دفاع مقدس ابتدا خودشان را به خط مقدم جبهه می‌رساندند و سپس نیروهای خود را دعوت می‌کردند؛ اما خوتص بی بصیرت و عالمانی که هدفشان شیطانی است، در محیطی امن با ضریب امنیتی و حفاظتی بالا و با دروغگویی و بی صداقتی، مردم و به‌ویژه جوانان را به معرکه دعوت می‌کنند و پول‌های استکبار را به حیب می‌زنند.

جانباز سرافراز سپاه اسلام در خاتمه ضمن قدردانی از دانشگاهیان، بازاریان، اصناف و سایر اقشار مردم ایران اسلامی به‌ویژه آذربایجان و تبریز که دشمنان را مأیوس کردند، اظهار می‌کند: خیلی طول نخواهد کشید که با اذن الهی قدرت مهدوی در دنیا حاکم شده و مردم نیز در رکاب ان حضرت به ایثار گری و فداکاری خواهد پرداخت.

زنده نگه داشتن ایام الله ۹ دی مصداق بارز جهاد تبیین

براساس این گزارش، ایام الله‌هایی چون ۹ دی یادآور شکست مفتضحانه‌ی دشمنان انقلاب و پیروزی مردم ولایتمدار ایران اسلامی هستند و زنده نگه‌داشتن این روزهای بزرگ و معرفی دشمنان انقلاب به نسل جوان، درواقع مصداق بارز جهاد تبیین محسوب می‌شود. جهادی که در راستای تبیین دشمنی‎‌ها و شرارت‌های دشمنان پلید ایران اسلامی، رقم می‌خورد. مخصوصا در این شرایط کنونی که جوانان دهه‌ی هشتادی بیش از هر زمان دیگری تشنه‌ی صحبت کردن و شنیدن واقعیت‎‌هایی در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی هستند.

بی تردید بازگو کردن واقعیت‌های دوران پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی، فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و … نه تنها مانع از تاثیرگذاری دروغ پردازی‌های رسانه‌هایی چون سعودی اینترنشنال بر افکار جوانان خواهد شد، بلکه روحیه‌ی انقلابی گری، وطن دوستی و فداکاری را در بین نسل چهارم انقلاب زنده و بیدارتر خواهد کرد.