امنیت آبی شرط ضروری برای امنیت غذایی است
امنیت آبی شرط ضروری برای امنیت غذایی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: امنیت آبی شرط ضروری برای امنیت غذایی است.به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اکبر فتحی در جلسه مشترک مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: با بررسی گزارشاتی که از وضعیت آب […]


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: امنیت آبی شرط ضروری برای امنیت غذایی است.
به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، اکبر فتحی در جلسه مشترک مدیران شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان شرقی و مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی افزود: با بررسی گزارشاتی که از وضعیت آب استان ارائه می شود، مشخص است که در استان با افزایش دما و کاهش بارندگی مواجه هستیم. طبیعتاً در اثر کاهش بارندگی نیز سدهای استان وضعیتشان مطلوب نخواهد بود. از طرفی افزایش دما و کاهش بارندگی باعث می‌شود که ذخایر آبهای زیرزمینی هم از وضعیت مطلوبی برخوردار نباشد.
وی با بیان اینکه بخش کشاورزی بیشترین مصرف کننده آب است اظهار کرد: باید بین سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و شرکت آب منطقه ای استان بیشترین همکاری صورت بگیرد تا امنیت آبی و امنیت غذایی در تقابل هم نباشند.
فتحی با اشاره به اینکه پیش بینی شده در سه ماه آینده ۴۵ میلیمتر بارندگی خواهیم داشت و دما نیز ۲ درجه در استان افزایش می یابد گفت: باید با اقدامات ترویجی کشاورزان که بهره برداران اصلی آب هستند آگاه و مطلع شوند تا منابع آبی را به خوبی مدیریت کنند و همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.
وی تاکید کرد: ما باید در بخش کشاورزی تلاش کنیم که با کمترین مصرف آب بیشترین تولید را داشته باشیم و این کار نیز با همکاری کشاورزان پیشرو ، دهیاران، بخشداران و مروجان و … امکان پذیر خواهد بود.

روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان