همکاری‌های بنیاد و صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی گسترش می‌یابد
همکاری‌های بنیاد و صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی گسترش می‌یابد

در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز استان، گسترش همکاری های دوجانبه مورد تاکید طرفین قرار گرفت. به گزارش صدای آناک به نقل ازایثار آذربایجان شرقی، «جابر ابوالفتح زاده» در دیدار «اکبر رضایی» که به تازگی به عنوان مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی منصوب و معارفه شد، […]

در دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز استان، گسترش همکاری های دوجانبه مورد تاکید طرفین قرار گرفت.

به گزارش صدای آناک به نقل ازایثار آذربایجان شرقی، «جابر ابوالفتح زاده» در دیدار «اکبر رضایی» که به تازگی به عنوان مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی منصوب و معارفه شد، اظهار کرد: از چهار وظیفۀ اصلیِ محولّه به عهدۀ بنیاد شهید و امور ایثارگران، ۳ محورِ فعالیتی مربوط به حوزه های فرهنگی و در یک کلام احیاء، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است که توفیق در تحقق این رسالت خطیر نیازمند همراهی همۀ دستگاه های اداری از جمله صداوسیماست.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت رادیو و تلویزیون محلی یکی از راهبردهای بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در انجام ماموریت مورد اشاره است، خطاب به مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز استان گفت: ما در بنیاد به همکاری تنگاتنگ صداوسیما احتیاج داریم که خوشبختانه همواره این همکاری در سطح مطلوبی وجود داشته و امیدواریم در دورۀ مدیریتی جنابعالی، این همکاری ها مطلوب تر از گذشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، یکی از زمینه های همکاری صداوسیما با این بنیاد را در عرصۀ خاطره نگاری ایثارگران معظم دانست و ادامه داد: هفته ای نیست که شاهد آسمانی شدن دستکم یکی از والدین بزرگوار شهدای والامقام نباشیم. جانبازان سرافراز و آزادگان گرانقدر هم پا به سن گذاشته اند. به همین دلیل اجرای طرح خاطره‌نگاری با سختی‌های روزافزونی مواجه است که امیدواریم تا زمانی‌که این گنجینه‌ها در قید حیات هستند، بتوانیم طرح مورد نظر را به سرانجام برسانیم.

ابوالفتح زاده اظهار کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به همین منظور اقدام به انعقاد و مبادلۀ قراردادهای مربوط به اجرای این طرح با صداوسیمای مرکز استان کرده است و انتظار می رود ثمرۀ این همکاری دوجانبه در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تجلی یابد.

وی از مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی درخواست کرد، دعوت از خانواده های معظم شهدای والامقام و ایثارگران معزّز به برنامه های رادیویی و تلویزیونی را جزو اولویت های کاری خود قرار دهد تا از رهگذر این راهبرد، سیرۀ شهدا و سبک و سیاق زندگی ایثارگران به جامعۀ امروز و نسل های آینده منتقل شود.

ابوالفتح زاده خطاب به مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: می دانیم که ماموریت سختی در پیش رو دارید، مخصوصاً که رسانه های معاند به ویژه در فضای مجازی نهادهایی مانند صداوسیما را هدفِ تخریب خود قرار داده اند؛ از اینرو توفیق و سربلندی شما در این مسئولیتِ خطیر را آرزو می کنیم.

مدیرکل جدید صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این دیدار که «غلامرضا علیزاده» سرپرست معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز حضور داشت، ضمن اظهار خرسندی از دیدار مدیرکل بنیاد آذربایجان شرقی و با اعلام آمادگی کامل جهت هم افزایی برای ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت گفت: اطمینان دارم که سطح همکاری های صداوسیمای مرکز استان و بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی توسعه خواهد یافت.

اکبر رضایی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وظیفۀ همۀ دستگاه های اداری است و ما هم در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی قطعاً به وظیفۀ خود عمل خواهیم کرد.

وی با استقبال از ایدۀ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در رابطه با خاطره نگاری ایثارگران معظم گفت: این، وظیفۀ ما در صداوسیماست که هم خاطرات شهدا و ایثارگران را ثبت و ضبط کنیم و هم این روایت های ارزشمند را به روی آنتن ببریم. فقط از خدا می خواهیم به ما کمک کند تا به شایستگی در خدمت جامعۀ ایثارگری باشیم تا مزد این خدمت رسانی، ذخیرۀ آخرت­مان باشد.

رضایی افزود: ما خود را مدیون خون شهدا و رشادت های ایثارگران می دانیم و رسالت خود در قبال این قشر معظم را بسیار سنگین قلمداد می کنیم و بر همین اساس اعتقاد داریم اگر خدای نکرده در انجام وظیفۀ رسانه ای خود و ایفای این دِین­ مان کوتاهی داشته باشیم، هم در دنیا و هم در آخرت گرفتار خواهیم شد.