تعویض و جابجایی خط انتقال اصلی هروی با دبی عبوری ۴۰۰ لیتر بر ثانیه
تعویض و جابجایی خط انتقال اصلی هروی با دبی عبوری ۴۰۰ لیتر بر ثانیه

ابر پروژه بزرگ تعویض و جابجایی لوله ۷۰۰ میلی متری خط انتقال اصلی هروی از پل غیر همسطح خلعت پوشان به سمت شمیم پایداری پایان یافت.  به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، مهندس خانی گفت: یکی از مشکلات آبرسانی فرسوده بودن خطوط انتقال می باشد که سبب […]

ابر پروژه بزرگ تعویض و جابجایی لوله ۷۰۰ میلی متری خط انتقال اصلی هروی از پل غیر همسطح خلعت پوشان به سمت شمیم پایداری پایان یافت. 

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، مهندس خانی گفت: یکی از مشکلات آبرسانی فرسوده بودن خطوط انتقال می باشد که سبب می شود و با توجه به قدیمی بودن لوله ها و اینکه در عمق ۶ تا ۷ متریی مدفون بود و به علت ریزشی بودن و عمق بسیار بالا عملا امکان مرمت و ترکیدگی به وجود آمده وجود نداشت و آب به عنوان با ارزش ترین مایع حیات در این خطوط به هدر می رفت بنابراین ضروری بود تا این عمل انجام شود.
وی افزود: طول اصلاح خط انتقال حدود ۳۰۰ متر و در عمق ۱٫۵ الی ۲ متری با عملیات جوشکاری و نصب شیر تخلیه به قطر ۲۰۰ میلی متر و در بازه زمانی ۱۰ روزه انجام گرفت .
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: این عملیات با کمک و مساعدت ادارات راه و شهرسازی، راهنمایی و رانندگی و شهرداری در مسدود نمودن مسیر، هدایت خودروها به مسیرهای جایگزین و تسریع در مجوزهای صادره انجام گرفت.
مهندس خانی تاکید کرد: عملیات به صورت امانی و با استفاده از پتاسیل موجود در خود شرکت آب و فاضلاب تبریز و منطقه ۴ انجام گرفت.
وی اظهار کرد: هدف اصلی این پروژه تامین پایدار آب شرب این منطقه از تبریز در طول سال و مخصوصا روزهای گرم می باشد.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی  به شرایط سخت انجام این عملیات اشاره کرد و گفت: اجرای این عملیات به صورت شبانه روزی و در سرمای سخت انجام گرفت.