بخش مراقبت از مادران باردار در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی الزهرا(س) تبریز راه اندازی شد
بخش مراقبت از مادران باردار در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی الزهرا(س) تبریز راه اندازی شد

مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی الزهرا(س) برای نخستین بار در کشور و در اقدامی نوآورانه اقدام به راه اندازی بخش “مراقبت مادران باردار” کرد.  مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی الزهرا(س) برای نخستین  بار در کشور و در اقدامی نوآورانه  اقدام به راه اندازی بخش “مراقبت مادران باردار” کرد. به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی دانشگاه […]

مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی الزهرا(س) برای نخستین بار در کشور و در اقدامی نوآورانه اقدام به راه اندازی بخش “مراقبت مادران باردار” کرد. 

مرکز آموزشی درمانی و پژوهشی الزهرا(س) برای نخستین  بار در کشور و در اقدامی نوآورانه  اقدام به راه اندازی بخش “مراقبت مادران باردار” کرد.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، دکتر مریم واعظ رئیس مرکزآموزشی درمانی وپژوهشی الزهرا(س) با اعلام خبر فوق گفت : بیمارستان الزهرا(س) به عنوان مرکز ارجاعی بیماران زنان و مادران پرخطر در منطقه شمال غرب کشور و پیشگام در ارائه خدمات انحصاری در این راستا از چندین سال قبل بخش حاملگی پرخطر را راه اندازی کرده که بیماران  دارای بیماری سیستمیک در این بخش بستری می شوند و غالبا تا زمان زایمان و یا زمان طولانی تا رفع خطر از سلامتی مادر و جنین تحت مراقبت قرار می گیرند. 

وی در خصوص لزوم را اندازی بخش جدید گفت: برخی از مادران حامله به دلایل مادری یا جنینی بدلیل مشکلات غیر سیستمیک بلکه بطور موقت دچار مشکلاتی مانند خونریزی، کاهش حرکات جنین، شروع علائم زایمان زودرس، افزایش گذرای فشارخون، مختل شدن قند خون، تروما به شکم و سایر موارد این چنینی نیاز به مراقبت در شرایط بستری موقت دارند که هدف از بستری این بیماران ختم بارداری نبوده بلکه مراقبت بیشتر و رفع وضعیت بحرانی موقتی پیش آمده از مادر و جنین است که پیش از این موارد فوق در بخش زایمان بستری می شدند که این موضوع موجب ایجاد مشکلاتی در ارائه خدمت به هر دو گروه (تحت نظر و زایمانی) می شد.

رئیس بیمارستان الزهرا(س) تاکید کرد: این بخش پروتکل مکتوب مخصوص به خود را داشته و مادرانی که به دلایل مادری یا نوزادی نیازمند بستری موقت (کمتر از یک هفته) باشند ، بستری شده و مراقبت مناسب دریافت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: تاسیس بخش مراقبت مادران باردار برای اولین بار در کشور بی شک باعث ارتقای ارائه خدمات مراقبتی خواهد شد