مطالعه طرح هادی در دو هزار و ۲۰ روستای آذربایجان شرقی
مطالعه طرح هادی در دو هزار و ۲۰ روستای آذربایجان شرقی

به گزارش صدای آناک،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دو هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نقشه برداری و مطالعه طرح هادی انجام شده است افزود: با توسعه روستاها و ایجاد نیاز جدید برای تامین مسکن برای مردم، طرح هادی در ۶۰۰ روستای استان مورد بازنگری قرار […]

به گزارش صدای آناک،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در دو هزار و ۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان نقشه برداری و مطالعه طرح هادی انجام شده است افزود: با توسعه روستاها و ایجاد نیاز جدید برای تامین مسکن برای مردم، طرح هادی در ۶۰۰ روستای استان مورد بازنگری قرار گرفته است.
حجت الله سروری در دیدار با مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز استان، طرح هادی را نقشه توسعه ۱۰ ساله روستا دانست و گفت: این طرح در یک هزار ۱۰۰ روستای آذربایجان شرقی از یک تا سه فاز اجرا شده و ضمن حفظ نمای کلی روستا، چهره این روستاها را دگرگون کرده است.
وی از آسفالته شدن ۲۵۰ کیلومتر از کوچه های روستاهای آذربایجان شرقی در سال جاری خبر داد و افزود: بنیاد مسکن در قالب طرح هادی روستایی، با معبرگشایی، احداث خیابان اصلی روستا و اعطای تسهیلات بانکی، گام اول توسعه روستا را برداشته و روستاییان را تشویق می کند تا با سرمایه های خودشان در پیشرفت و آبادانی زادگاهشان سهیم باشند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه در دو زلزله اخیر کشورمان، هیچ تلفات انسانی گزارش نشده است تصریح کرد: این امر اهمیت مقاوم شدن مساکن روستایی را به خوبی بازگو می کند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت رسانه ملی و شبکه استانی سهند، بتوانیم خانوارهای روستایی را که هنوز نسبت به مقاوم سازی خانه های خود اقدام نکرده اند، به این مسئله ترغیب کنیم.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: آبادانی روستاها موجب کاهش مهاجرت به شهرها شده و با رونق گرفتن کسب و کارهای روستا پایه، توسعه اقتصادی کشور را در پی خواهد داشت.
اکبر رضایی افزود: روستاییان ما جزو کم توقع ترین اقشار کشورمان هستند که اگر به مشکلات آنها رسیدگی شده و رفاه نسبی در روستاها ایجاد شود، ماندگاری آنها در زادگاه شان و در نتیجه رونق تولید را به ارمغان می آورد.
وی با اشاره به اینکه دستاوردهای نظام در بخش های مختلف به خوبی تبیین نشده است تاکید کرد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی آمادگی دارد در کنار دیگر دستگاه های استان، خدمات انجام گرفته را انعکاس داده و در زمینه امیدآفرینی گام بردارد.