نقش محوری رسانه ملی در معرفی و تبیین دفاع مقدس
نقش محوری رسانه ملی در معرفی و تبیین دفاع مقدس

مدیران‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر همکاری در راستای تبیین و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کردند. به گزارش صدای آناک به نقل از دفاع پرس ازتبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و «اکبر رضایی» […]

مدیران‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی بر همکاری در راستای تبیین و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کردند.

به گزارش صدای آناک به نقل از دفاع پرس ازتبریز، امیر دریادار دوم «رضا عباسی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی و «اکبر رضایی» مدیرکل صدا و سیمای استان امروز (چهارشنبه) با یکدیگر دیدار و گفت‌و‌گو کردند. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در این دیدار معرفی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را از مهم‌ترین محورهای تولیدات رسانه ملی در طول سال برشمرد و اظهار داشت: استان آذربایجان شرقی در زمینه دفاع مقدس از سرمایه‌های بسیار ارزشمند و گرانبهایی برخوردار است و باید با هم‌افزایی و تعامل بیش از پیش تلاش کنیم فرهنگ غنی و ناب نخبگان ایثار ، شهامت و شهادت را در جامعه معرفی و نهادینه کنیم.

وی صدا و سیما را یکی از پیشتازان عرصه دفاع مقدس دانست و تاکید کرد: دستگاه‌های فرهنگی باید با پرهیز از موازی‌کاری و انجام کارهای هماهنگ و همسو، این مکتب را به شکل درست و شایسته برای آینده‌سازان کشور معرفی کنند. 

«رضایی» با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس ریشه در مبانی اعتقادی و دینی ما دارد، از فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرصت نام برد و گفت: باید تمام اهتمام خود را در راستای تحکیم و انتقال مفاهیم دفاع مقدس در جهاد تبیین بکار گیریم. 

وی همچنین خواستار تولیدات مشترک فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در راستای تبیین ارزش‌ها و واقعیت‌های دفاع مقدس شد و بر همکاری در این زمینه تاکید کرد. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان نیز در این دیدار ، صدا و سیما را بازوی توانمند رسانه‌ای برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و گفت: رسانه ملی به عنوان مجموعه‌ای انقلابی، مسئولیت‌پذیر و جهادی در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و پاسداشت و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ های انقلاب اسلامی اقدامات موثری انجام داده است. 

امیر «عباسی» با تقدیر از همراهی و همکاری صدا و سیما، با استقبال از انجام کارهای مشترک فرهنگی و هنری برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به نسل جوان افزود: تلاش می‌کنیم با ایجاد ساختاری مناسب و منسجم، محتواهای فرهنگی مناسب با نگاه هنرمندانه در این حوزه تولید و منتشر کنیم. 

وی پرداخت به موضوع دفاع مقدس را عامل وفاق و وحدت در کشور دانست و ادامه داد: حفظ میراث ماندگار و ارزشمند دفاع مقدس از مهم‌ترین مباحث فرهنگی در کشور و استان است و تعامل مستمر و مطلوب دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی می‌تواند بستر ساز تحقق و پیشبرد اهداف، برنامه‌ها و طرح‌ها در این زمینه باشد.