از طریق تسهیلات کمیته امداد صورت گرفت:اشتغالزایی برای ۲۵ خانم توسط کارآفرین سردرودی
از طریق تسهیلات کمیته امداد صورت گرفت:اشتغالزایی برای ۲۵ خانم توسط کارآفرین سردرودی

بانوی کارآفرین سردرودی دو سال پیش با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای ۲۵ خانم اشتغالزایی کرد. به گزارش صدای آناک به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، بانوی کارآفرین سردرودی دیپلم خیاطی دارد و حدود ۱۲ سال است که در این عرصه فعالیت می کند. دو سال پیش به کمیته امداد مراجعه و با دریافت […]

بانوی کارآفرین سردرودی دو سال پیش با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای ۲۵ خانم اشتغالزایی کرد.

به گزارش صدای آناک به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، بانوی کارآفرین سردرودی دیپلم خیاطی دارد و حدود ۱۲ سال است که در این عرصه فعالیت می کند. دو سال پیش به کمیته امداد مراجعه و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال برای ۲۵ خانم اشتغالزایی کرد.

خانم امیری با بیان اینکه از کودکی به خیاطی علاقه داشتم و اکنون نیز عاشق شغلم هستم، می گوید: زمان کودکی از مادرم می خواستم هنگام دوخت و برش پارچه کمکش کنم چون خیلی عاشق خیاطی کردن بودم، اکنون بعد از سالها خوشحالم که به آرزویم رسیده ام.

وی با اعلام اینکه دوره آموزشی خیاطی را گذرانده ام و مدتی نیز در بازار کار کردم، می افزاید: می خواستم با افزایش مهارتم تسلط بیشتری در خیاطی داشته باشم و علاوه بر خودم برای چند نفر نیز فرصت شغلی ایجاد کنم.

این کارآفرین با بیان اینکه از طریق همکارانم با کمیته امداد آشنا شدم، ادامه می دهد: وقتی اطلاع یافتم که کمیته امداد وام اشتغال برای کارآفرینان می دهد پیگیر شدم و در سال ۹۹ پنجاه میلیون تومان وام گرفتم و مجدد ۵۰ میلیون تومان هم در سال ۱۴۰۰ دریافت کردم و تجهیزات نو خریدم.

خانم امیری یادآور می شود: چرخ های خیاطی و وسایل دیگر کهنه و کارکرده بودند مجبور می شدم هر دو هفته تعمیر کنم که برایم بسیار هزینه داشت. اما پس از دریافت وام از کمیته امداد تجهیزات کهنه را فروختم و وسایل جدید گرفتم.

وی ضمن تشکر از کمک کمیته امداد، تصریح می کند: پس از گرفتن وام از این نهاد کارم را توسعه دادم و پس از مدتی برای ۲۵ خانم اشتغالزایی نمودم که اکنون در کارگاهم باهم مثل خواهر کار می کنیم.

کارآفرین سردرودی با بیان اینکه آرزو دارم کارگاهی بزرگ دایر و برای صد خانم شغل ایجاد کنم، خاطرنشان می کند: تجهیزاتم زیاد شده اما کارگاهم کوچک است و نیاز به پشتوانه دارم تا بتوانم با شوق و اشتیاق خیاطی کنم.

وی با اعلام اینکه با ۷۰۰ هزار تومان سرمایه اولیه کارم را شروع کردم، می گوید: با این پول یک چرخ خیاطی خریدم و مدتی در خانه کار کردم و سفارش های مشتریان را می دوختم.بعد از چند سال این چرخ کار می کند و با هزار چرخ نیز عوض نمی کنم چون سرشار از خاطره است.