رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در صدور جواز تاسیس ایجادی/ صدور دو هزار فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۴۰ همت در آذربایجان‌شرقی
رتبه دوم آذربایجان‌شرقی در صدور جواز تاسیس ایجادی/ صدور دو هزار فقره جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری ۴۰ همت در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری در صدور جواز تاسیس ایجادی گفت: در یک سال گذشته دو هزار فقره جواز تاسیس برای شروع سرمایه گذاری در استان با سرمایه گذاری 40 همت و پیش بینی اشتغال ۵۴ هزار نفر صادر شده که این موضوع نشان دهنده افزایش علاقه‌مندی به سرمایه گذاری در استان است. […]

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه دوم کشوری در صدور جواز تاسیس ایجادی گفت: در یک سال گذشته دو هزار فقره جواز تاسیس برای شروع سرمایه گذاری در استان با سرمایه گذاری 40 همت و پیش بینی اشتغال ۵۴ هزار نفر صادر شده که این موضوع نشان دهنده افزایش علاقه‌مندی به سرمایه گذاری در استان است.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی؛ صابر پرنیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران روند تولید در استان را مثبت ارزیابی کرد و افزود: آذربایجان شرقی در راه اندازی طرح های توسعه واحدهای تولیدی رتبه سوم کشور را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: با راه اندازی طرح توسعه ۱۹۰ واحد صنعتی به ارزش چهار هزار میلیارد تومان، میزان ایجاد اشتغال در این بخش به شش هزار نفر افزایش یافته است.

پرنیان تاکید کرد: با صدور ۲۲۰ فقره جواز توسعه به ارزش هفت همت برای بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده که در این زمینه آذربایجان شرقی رتبه نخست کشور را در صدور جواز توسعه ای برای ارتقای ظرفیت و تنوع محصولات واحدهای تولیدی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به کسب رتبه سوم آذربایجان شرقی در راه اندازی واحدهای جدید تولیدی گفت: در یک سال گذشته در بخش صنعت ۲۱۰ واحد صنعتی جدید با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان راه اندازی شده که در این حوزه برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به رتبه نخست استان در بیشترین طرح در دست اجرا گفت: پیشرفت فیزیکی دو هزار و ۶۶۵ طرح در دست اجرا در داخل و خارج شهرک های صنعتی استان با حجم سرمایه گذاری 68 همت و پیش بینی اشتغال ۴۲ هزار نفر به صورت مستمر از سوی سازمان رصد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: با ۱۰۰ واحد راکد صنعتی و بازگشت به چرخه تولید دو هزار نفر دوباره به کار بازگشته اند.

پرنیان با اشاره به اهمیت دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی در بخش صنعت، معدن و بازرگانی داخلی و سرمایه گذاری بیش از ۱۰۰ همت توسط بخش خصوصی در طرح های صنعتی و معدنی استان گفت: ۲۳ مگاپروژه با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد یورو در استان در حال اجرا است که تمام این موارد به صورت مداوم رصد می شود.

وی ادامه داد: افتتاح طرح توسعه پتروشیمی تبریز در زمینه پلی اتیلن سنگین به ظرفیت ۳۱۰ هزار تن به عنوان محصول استراتژیک بالادست با سرمایه گذاری 5 همت و آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بزرگترین معدن مس بخش خصوصی در زمینه کنسانتره مس و مس کاتد توسط شرکت صنایع معدنی مهر اصل از جمله پروژه های بزرگ در استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به اقاله ۲۰ واحد صنعتی تملک شده بانک ها به صاحبان صنایع اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رسیدگی به مشکلات ۳۴۰ واحد تولیدی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی که البته ۲۳۰ مورد مربوط به تعیین تکلیف بدهی معوق واحدها به بانک ها بوده، برگزار شده است.

پرنیان افزود: حدود صد میلیون دلار به منظور توسعه و تعمیق بومی سازی قطعات، ماشین آلات، تجهیزات و جایگزینی واردات و بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان صرف شده است.

وی با اشاره به اهمیت رشد تولید محصولات شاخص نسبت به مدت زمان مشابه یک سال گذشته ادامه داد: تولید کامیون، کامیونت و کشنده ۲۱۴ درصد، روغن موتور تصفیه اول ۷۶ درصد، چرم ۶۹ درصد، انواع پارچه، پارچه تاری پودی ۵۱ درصد، روغن نباتی ۳۶ درصد و کاغذ ۲۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: لازم به ذکر است تولید اتانول، شمش سرب، لوله و پروفیل، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی، فیبر و کنسانتره آهن از رشد بسیار بالا و قابل توجهی نسبت به مدت مشابه ما قبل خود برخوردار بوده‌ است.