مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خبر داد؛ ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع می‌شود
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی خبر داد؛ ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی توزیع می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: با مشارکت دستگاه‌های دولتی، ارتش و دیگر نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، تشکل‌های زیست محیطی و… انشاالله در هفته منابع طبیعی شاهد پویش مردمی کاشت درخت در آذربایجان شرقی خواهیم بود. به گزارش صدای […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: با مشارکت دستگاه‌های دولتی، ارتش و دیگر نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، تشکل‌های زیست محیطی و… انشاالله در هفته منابع طبیعی شاهد پویش مردمی کاشت درخت در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی، سیروس داودی در نشست ویدیو کنفرانسی مدیران کل منابع طبیعی کشور در راستای اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، به تشریح اقدامات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در عملیات آماده‌سازی نهالستان‌های استان اشاره کرد و افزود: کار آماده‌سازی نهالستان‌های استان به صورت جدی از آبان ماه آغاز شده است و علاوه بر اورهال تجهیزات و تراکتورهای موجود، چهار دستگاه تراکتور نیمه سنگین جدید هم با صرف هزینه حدود ۲۵ میلیارد ریال از گروه تراکتورسازی تبریز تهیه شده است.

وی ادامه داد: در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت، گونه‌های مقاوم به کم آبی و سازگار با طبیعت آذربایجان شرقی و حاشیه دریاچه ارومیه کاشته می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در تشریح اقدامات آماده‌سازی نهالستان‌های استان، اظهار کرد: برای سال آینده کاشت ۲۲٫۵ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های آذربایجان شرقی برنامه‌ریزی شده است.

داودی از مشارکت بخش خصوصی در تولید نهال خبر داد و افزود: بخش خصوصی هم در تولید نهال و زراعت چوب با ما همکاری خواهد داشت.

وی همچنین ادامه داد: در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی معادن هم ۶ تفاهم نامه با معادن استان با مجموع ۵۰ میلیارد تومان طی چهار سال به امضا رسیده است تا معادن هم با مشارکت در طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت به مسئولیت‌های اجتماعی خودشان عمل کرده باشند.

داودی از توزیع ۳۰۰ هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: با مشارکت دستگاه‌های دولتی، ارتش و دیگر نیروهای مسلح، آموزش و پرورش، تشکل‌های زیست محیطی و… انشاالله در هفته منابع طبیعی شاهد پویش مردمی کاشت درخت در آذربایجان شرقی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در اوایل سال جاری هم ۱۴۰ هزار اصله نهال در استان توزیع شده بود.