مشارکت و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان
مشارکت و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان

استاندار آذربایجان شرقی از مشارکت و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، عابدین خرم رضوی در گفت و گوی یک ساعته با خبرنگاران با ارایه دستاوردهای دولت در آذربایجان شرقی، افتتاح ۹۵ هکتار گلخانه […]

استاندار آذربایجان شرقی از مشارکت و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان آذربایجان شرقی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان خبر داد.
به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، عابدین خرم رضوی در گفت و گوی یک ساعته با خبرنگاران با ارایه دستاوردهای دولت در آذربایجان شرقی، افتتاح ۹۵ هکتار گلخانه در استان را در سالجاری نمونه ای از فعالیت های مدیریت ارشد آذربایجان شرقی به منظور مدیریت پهنه های آبی برشمرد که علاوه بر رفع نیازهای داخلی، بخش مهمی از محصولات به خارج از کشور نیز صادر می شود.
وی مجموع گلخانه های آذربایجان شرقی در حال حاضر را ۳۱۸ هکتار اعلام و اضافه کرد: از این نظر رتبه سوم کشوری را در اختیار داریم و با تداوم کشت گلخانه ای و با بهره برداری از طرح های جدید این میزان کشت گلخانه ای در سال های آینده افزایش چشم گیری خواهد داشت.
خرم توجه به مکانیزاسیون اراضی کشاورزی را از دیگر اقدمات دولت در آذربایجان شرقی دانست که در این ارتباط ضمن صرفه جوئی در مصرف آب به خصوص در دشت تبریز، زمینه های لازم و کافی برای افزایش محصولات تولیدی نیز فراهم می شود.
به گفته وی در یک سال اخیر چهار هزار هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی مکانیزه شده و در واقع ماهانه ۲۰۰ هکتار به این اراضی اضافه می شود.
وی مجموع تولیدات کشاورزی آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ را ۴.۵ میلیون تن اعلام کرد که این رقم در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ و سالجاری به میزان ۱.۵ میلیون تن اضافه شده که دستاوردی کم نظیر و چشم گیر در حوزه کشاورزی و آب به شمار می رود.
خرم شکسته شدن رکورد تولید انواع تراکتور در مجتمع تراکتورسازی تبریز را جزو دستاوردهای ۱۹ ماهه دولت سیزدهم در حوزه صنعت برشمرد و با اشاره به اینکه طی سال جاری ۳۵ هزار دستگاه تراکتور تولید شد که آخرین رکورد آن مربوط به سال ها قبل با تعداد ۲۲ هزار دستگاه بوده است.
وی افزایش تراکتورهای تولیدی در ایران را عاملی بسیار مهم و موثر در مکانیزاسیون بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: با ادامه روند افزایشی کنونی حلقه زنجیره صنعت – کشاورزی تکمیل شده و با اشتغال آفرینی زمینه های لازم و کافی برای افزایش تولیدات کشاورزی را سبب خواهد شد.
خرم مشارکت و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به میزان ۱۰ هزار میلیارد تومان را نشانه ای بارز از توان و جایگاه بخش خصوصی در آذربایجان شرقی دانست که بیشتر این طرح ها تا سال آینده افتتاح و به بهره برداری می رسند.
روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان