۸۲ عنوان برنامه فرهنگی برای سال جدید در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی
۸۲ عنوان برنامه فرهنگی برای سال جدید در سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت گفت: معیشت مردم دارای اهمیت زیادی است و باید تلاش کنیم کارنامه موفقی در این زمینه ارائه بدهیم.به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالفضل ولایی در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی که با حضور مدیران […]

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت گفت: معیشت مردم دارای اهمیت زیادی است و باید تلاش کنیم کارنامه موفقی در این زمینه ارائه بدهیم.
به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ابوالفضل ولایی در نخستین جلسه قرارگاه جهاد تبیین سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی که با حضور مدیران و مسئولان این سازمان و با موضوع تبیین شعار سال ۱۴۰۲ برگزار شد، «جهاد» را از پرتکرارترین کلمات در قرآن کریم دانست و افزود: به تعبیر علامه طباطبایی جهاد شامل سه نوع جهاد اکبر، جهاد اصغر و جهاد کبیر است که جهاد اکبر، جهاد با نفس و عواملی است که نفس را هلاک می‌کند چراکه اگر نفس تربیت نشود، بهترین سرباز برای ابلیس خواهد بود.
وی ادامه داد: جهاد اصغر، جهاد نظامی است که محدود به زمان و مکان خاصی است و جهاد دیگری که در قرآن از آن نام برده شده است، جهاد کبیر است که مبارزه اساسی با الحاد و کفر است و به زمان و مکان خاصی محدود نیست.
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت وسیله جهاد کبیر را قرآن کریم دانست و ادامه داد: هر انسان موحدی باید در راه این جهاد تلاش کند چراکه این نوع جهاد بر همگان واجب است و هرکسی باید با توجه به عرصه نفوذی که دارد در راستای تبیین و روشنگری تلاش کند.
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ولایی افزود: خداوند رحمان عزت خود را در جهاد قرار داده است و هر کسی از جهاد بگریزد، ذلیل خواهد شد.
وی با اشاره توطئه دشمنان انقلاب اسلامی با راه‌اندازی یک جنگ ترکیبی علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گفت: امروز دشمنان از همه گزینه‌ها به‌ جز گزینه نظامی استفاده می‌کنند تا به کشور آسیب وارد کنند اما همان‌طور که در زمان جنگ تحمیلی با اتکا به ولایت ‌فقیه بر رژیم بعث که هر دو بلوک شرق و غرب در آن زمان از آن حمایت می‌کردند، پیروز شدیم، این نقشه‌ها را نیز نقش بر آب خواهیم کرد.
مشاور استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت شعار مهار تورم و رشد تولید، کارنامه جهاد کشاورزی را در این زمینه مناسب توصیف کرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در زمینه معیشت مردم موفق عمل کنیم و کارنامه موفقی در این حوزه ارائه بدهیم.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های فرهنگی سازمان جهاد کشاورزی بر استفاده از ظرفیت‌های بسیج کارمندی برای اجرای این برنامه‌ها تأکید کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های ما پیگیری مطالبات ولی‌فقیه است که در دو بعد عمومی و تخصصی این مطالبات را پیگیری خواهیم کرد. مطالبات ولی‌فقیه در بُعد عمومی در قالب جهاد تبیین و تبلیغ و از جنبه اختصاصی می‌تواند در راستای تدوین پیوست فرهنگی انجام شود.
حجت‌الاسلام ‌والمسلمین مجید نجفی مطالبات عمومی را شامل مباحث فرهنگی و غیرفرهنگی دانست که مانند جهاد تبیین، همه جامعه موظف به اجرای آن هستند و مطالبات اختصاصی مانند پیگیری مطالباتی است که مختص وزارت جهادکشاورزی و مرتبط با اهداف و برنامه‌های این سازمان است.
وی در ادامه به داشتن بانک اطلاعاتی در برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی اشاره‌ کرده و آن را در راستای آسیب ‌شناسی و برنامه‌ریزی ضروری دانست.
مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی در پایان سخنان خود جوانی جمعیت، فرزند آوری، ترویج سبک زندگی فاطمی، ازدواج آسان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی این سازمان و مطالبات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد با استفاده از ظرفیت‌های بسیج و سپاه این برنامه‌ها را هر چه‌ بهتر برگزار کنیم.
فرمانده بسیج افشار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت هیئت‌های اندیشه‌ ورز سپاه در زمینه رفع مشکلات کشور، گفت: این هیئت‌ها با حضور متخصصان و نخبگان تلاش می‌کنند تا مشکلات جامعه را در مرحله اول شناسایی کرده و سپس بهترین راهکارها برای حل این مشکلات را معرفی کنند تا با اجرایی شدن این راهکارها، مشکلات کاهش‌ یافته و علاوه به افزایش رفاه مردم به سمت اهداف مدنظر انقلاب اسلامی حرکت کنیم.
سرهنگ حسن صفدری ادامه داد: سیاست امروز آمریکا تسخیر خاک نیست، بلکه تغییر باورهاست و تلاش می‌کنند از طریق فضای مجازی به این هدف دست پیدا کنند.
رئیس هیئت اندیشه ورز مجمع بسیج سپاه عاشورا نیز در این جلسه با بیان اینکه مساله اقتصاد از مهمترین دغدغه های رهبر انقلاب در نام گذاری سالهای متمادی اخیر بوده که نشان دهنده توجه ویژه ایشان به این مساله و لزوم اقدامات اصلاحی در این بخش مهم است گفت: این تاکیدات هر ساله نشان دهنده این است که هنوز با وضعیت مطلوب اقتصادی فاصله داریم و مسئولان تقنینی و قضایی و به خصوص مدیران اقتصادی قوه مجریه باید برنامه ریزی دقیق تر و تصمیم به موقع تری اتخاذ کنند.
بیوک رئیسی تاکید نمود: مروری بر نام گذاری سال های گذشته از سوی رهبر انقلاب، نشان دهنده شکل گرفتن بحث های جدی علمی و تولید ادبیات علمی مورد نیاز، سوق پیدا کردن قوای سه گانه و نهادهای بالادستی برای برنامه ریزی و اجرا و از سوی دیگر ایجاد عزم و اراده مشترک ملی در جهت تحقق آن و ایجاد حس مطالبه گری میان مردم است.