جلسه بررسی راهکارهای توسعه آموزش های هنرستانی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد
جلسه بررسی راهکارهای توسعه آموزش های هنرستانی در آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش صدای آناک به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی در این جلسه آگاهی درست خانواده ها از مهارت آموزی و توسعه اقتصادی کشور را از ضروریات عنوان کرد و گفت: ایجاد علاقه به رشته های هنرستانی و کار دانش […]

به گزارش صدای آناک به نقل ازاداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، حجت الاسلام والمسلمین علی پوررادی در این جلسه آگاهی درست خانواده ها از مهارت آموزی و توسعه اقتصادی کشور را از ضروریات عنوان کرد و گفت: ایجاد علاقه به رشته های هنرستانی و کار دانش از طرف خانواده ها در نوجوانان شکل می گیرد.

سرپرست آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در جامعه هر کاری بر پایه عرضه و تقاضا است، معرفی رشته های مهارتی با ظرفیت هایی که موجود است بهترین روش برای جذب و نگهداشت دانش آموزان مستعد در این رشته ها دانست.

وی با تاکید بر این مطلب که مهارت افزایی گام اساسی می خواهد و مطالبه مقام معظم رهبری مدظله العالی نیز تقویت رشته های فنی برای رسیدن به حد مطلوب است، گفت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای توسعه رشته های فنی و حرفه ای با ارتباط و همکاری هنرستان ها و کارخانه ها و شرکت های خصوصی و استفاده از اساتید مجرب در این زمینه موثر خواهد بود.

به گفته ی پوررادی هرگونه تغییر کاربری هنرستان ها و تجهیزات و مکان های این مراکز برای استفاده غیرآموزشی ممنوع است.

سرپرست آموزش و پرورش استان در پایان گفت: در تلاش هستیم با تبیین شرایط و کارکرد رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش، شاه استقبال پنجاه درصدی دانش آموزان از این رشته ها باشیم.

عاشور اکرمی نیز در این جلسه گفت: یکی از مهمترین شاخص های معاونت آموزش متوسطه که مورد تاکید مقام رهبری بوده و از سیاست های ابلاغی ریاست محترم جمهوری به مقام عالی وزارت می باشد، ایجاد توازن بین شاخه نظری و شاخه فنی و کاردانش است.

معاون آموزش متوسطه استان به برخی دلایل کاهش سهم فنی و حرفه ای و کار دانش در استان اشاره کرده و دو نوبته کردن هنرستان های کار دانش، استفاده از تکمیل ظرفیت در هنرستان های فنی و حرفه ای و ایجاد، حمایت، تبلیغ و تقویت هنرستان های وابسته و بالا بردن تنوع رشته ای در مدارس را در راستای توسعه رشته های هنرستانی را پیشنهاد داد.

وی با تاکید بر اینکه صدور مجوز ها در ایجاد مراکز آموزشی غیردولتی به سمت توسعه مراکز فنی و حرفه ای سوق داشته باشد، افزود: با نظارت بر میزان تراکم کلاسی مراکز فنی و حرفه ای از هدر رفت نیروی انسانی و تجهیزات جلوگیری شود.