اهتمام ویژه دولت سیزدهم در پوشش بیمه ای دهک های پایین درآمدی
اهتمام ویژه دولت سیزدهم در پوشش بیمه ای دهک های پایین درآمدی

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم در پوشش بیمه ای اقشار ضعیف درآمدی، از پرداخت ۵۱ میلیارد تومان از آبان ماه سال‌گذشته تا ابتدای آبان سال‌جاری در قالب صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در استان خبر داد. به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل بیمه […]

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی ضمن قدردانی از اهتمام دولت سیزدهم در پوشش بیمه ای اقشار ضعیف درآمدی، از پرداخت ۵۱ میلیارد تومان از آبان ماه سال‌گذشته تا ابتدای آبان سال‌جاری در قالب صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج در استان خبر داد.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، وحید مجیدی در جلسه شورای اداری شهرستان آذرشهر با بیان این مطلب افزود: طی این مدت برای درمان ۵۸ هزار بیمار نشان‌دار شده در صندوق بیماری های خاص و صعب العلاج، هزینه ای بالغ بر ۵۱ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در استان از بابت هزینه‌های درمان در آذربایجان‌شرقی در سال جاری پرداخت شده است، از اهتمام دولت سیزدهم برای کاهش دغدغه درمانی بیمه‌شدگان قدردانی کرد.

مجیدی توسعه بیمه سلامت همگانی را یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و افزود: بر اساس مصوبات مجلس مقرر بود تنها سه دهک پایین درآمدی جامعه، رایگان بیمه شوند، اما دولت با مسئولیت خود پنج دهک پایین درآمدی جامعه را مشمول این طرح دانست.

مدیر کل بیمه سلامت استان ادامه داد: در قالب این طرح دو هزار و ۲۰۰ محله کم‌برخوردار در کشور و ۲۲۰ محله کم‌برخوردار در استان بیمه شده‌اند. وی همچنین از پرداخت ۳۰ میلیارد تومان برای درمان سه هزار و ۵۰۰ زوج نابارور نشان‌دار شده در سامانه بیمه سلامت خبر داد.