حمایت از طرح‌‌های فناورانه نخبگان اولویت مسئولین باشد ‌
حمایت از طرح‌‌های فناورانه نخبگان اولویت مسئولین باشد ‌

به گزارش صدای آناک، جمعی از نخبگان استان به همراهی مهندس یداله جعفری ، بنیانگذار احیاگران امداد صنعت نانو با دکتر زندی، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان آذربایجان‌ شرقی در م۱۴آذر۱۴۰۲ در محل بنیاد ملی نخبگان دیدار و گفتگو کردند. .نشست‌های نخبگان با مسئولان حاکمیتی، آذربایجان‌شرقی با هدف گسترش تعامل همکاری درسطوح مختلف نخبگانی ، […]

به گزارش صدای آناک، جمعی از نخبگان استان به همراهی مهندس یداله جعفری ، بنیانگذار احیاگران امداد صنعت نانو با دکتر زندی، رئیس بنیاد ملی نخبگان استان آذربایجان‌ شرقی در م۱۴آذر۱۴۰۲ در محل بنیاد ملی نخبگان دیدار و گفتگو کردند. .
نشست‌های نخبگان با مسئولان حاکمیتی، آذربایجان‌شرقی با هدف گسترش تعامل همکاری درسطوح مختلف نخبگانی ، نشست تخصصی برای خلق مسأله‌شناسی، هم‌اندیشی و بررسی چالش‌ها و فرصت‌ها است .

در این دیدار دکتریوسف زندی ضمن تشکر و تقدیر از حضور این جمع فرهیخته و نخبه استان، از آنها خواست تا نظرات سازنده خود در زمینه استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های نخبگان استان در حل مشکلات مساله محور استان را بیان نمایند.

در این دیدار برای نخبگان و مستعدان حاضر در جلسه فرصتی فراهم شد تا ضمن معرفی خود در حضور مسئولان به بیان مسائل و دغدغه‌های خود بپردازند.

هر کدام از حاضرین در جلسه از جمع نخبگان، ضمن معرفی خود و بیان توانمندی‌های علمی، پژوهشی و شغلی خود، بر استقاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فکری، علمی، پژوهشی و نیز به بکارگیری نخبگان در بدنه و کارگروه‌های تخصصی بنیاد ملی نخبگان استان و بیان مسائل و دغدغه های خود تاکید کردند.
حکمرانی نخبگان، چالش‌های اجرایی‌ سازی مصوبات و شیوه‌نامه‌های بنیاد، مسائل مربوط به اعطاء تسهیلات به جامعه نخبگان، حضور و تأثیر نخبگان در مجموعه‌های علمی و صنعتی، لزوم توجه به اقتصاد دانش‌بنیان و حمایت از شرکت‌های نوپای دانش‌ محور، تجاری سازی محصولات نخبگان ، راه‌اندازی مرکز کسب و کار حرفه‌ای و ایجاد بستر مشارکت خیرین در جهش فناوران از جمله موضوعات مطرح شده در این دیدار بود.

جعفری بنیانگذار احیاگران امداد صنعت نانو در این نشست تاکید کرد: نخبگان مغز متفکر توسعه علمی کشور هستند. حمایت و همراهی این قشر در سطح کلان واجب و لازم است. مسئولین حاکمیتی باید به عنوان راهبر نخبگان ، مشکلات را از سر راه نخبگان بردارند.
جعفری افزود: آکادمی احیاگران امداد صنعت نانو با ۱۴ کارگروه تخصصی علمی برای تحقق اهداف عالیه بنیاد ملی نخبگان استان تمام تلاش و اهتمام خود را بکار خواهد گرفت. از رئیس بنیاد خواست تا از جوانان فرهیخته و نخبگان استانی در شرایطی برابر حمایت کند.
در یایان دکتر یوسف زندی، توانمندی نخبگان را ستود و تأکید کرد : بنیاد ملی نخبگان استان و کشور مصمم است درکنار تشکیل کارگروه های تخصصی با همکاری مسئولین و نهاد های حاکمیتی از تمام ظرفیت‌های نخبگان استان، در راستای پیشبرد اهداف بنیاد و حمایت از طرح‌‌ها فناورانه استفاده نماید وموانع سر راه نخبگان برچیده شود.