صد درصد تعرفه خدمات توانبخشی افراد اتیسم در بخش دولتی تحت پوشش بیمه سلامت است
صد درصد تعرفه خدمات توانبخشی افراد اتیسم در بخش دولتی تحت پوشش بیمه سلامت است

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت : صد درصد تعرفه خدمات توانبخشی افراد اتیسم در بخش دولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد. به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی بیمه سلامت استان، دکتر مجیدی مدیرکل بیمه سلامت ، در دیدار با فرماندارشهرستان شبستر با اشاره به خدمات سازمان بیمه سلامت در بخش توانبخشی […]


مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت : صد درصد تعرفه خدمات توانبخشی افراد اتیسم در بخش دولتی تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی بیمه سلامت استان، دکتر مجیدی مدیرکل بیمه سلامت ، در دیدار با فرماندارشهرستان شبستر با اشاره به خدمات سازمان بیمه سلامت در بخش توانبخشی گفت: صد درصد تعرفه خدمات توانبخشی افراد اتیسم در بخش دولتی تحت پوشش بیمه سلامت است.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: ۱۰۰ درصد تعرفه خدمات توانبخشی این بیماران در بخش دولتی و ۸۰ درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت و صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج پرداخت می‌شود و بیمه‌شدگان نشان‌دار شده در مراجعه به بخش غیردولتی صرفا ۲۰ درصد تعرفه را پرداخت می‌کنند.

دکتر مجیدی در این خصوص اضافه کرد: بسته خدمات توانبخشی اوتیسم شامل مداخلات کاردرمانی، ارزیابی گفتار، مداخلات گفتاردرمانی، مداخلات رفتاری، آموزشی، مداخلات مشاوره، حمایتی، مشاوره و تجویز سمعک است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در این دیدار با بیان اینکه در این استان ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش این بیمه هستند، گفت: از این تعداد بیش از ۶۰ هزار بیمه شده در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارند.

وی یادآور شد: این بیماران هنگام دریافت خدمت در مراکز خصوصی و دولتی بر اساس بسته تعریف شده، هزینه های درمانی آن ها به سمت صفر میل کرده و هزینه های شیمی درمانی رایگان شده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان یادآور شد : از سال ۱۴۰۱ تا به امروز بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج هزینه شده است.

در این دیدار مطهری فرماندار شهرستان شبستر ضمن تقدیر از خدمات سازمان بیمه سلامت گفت: در طی این مدتی که بنده به عنوان فرماندار شهرستان هستم ارباب رجوعی که از بیمه سلامت شاکی باشد نداشتم که این به معنی رضایت از خدمات این سازمان است.

لازم به یادآوری است مدیر کل بیمه سلامت استان از مراکز درمانی طرف قرارداد شهرستان شبستر نیز بازدید و در جریان خدمات مربوط به بیمه شدگان این شهرستان قرار گرفت.