خبرخوش بیمه سلامت برای زوجین نابارور
خبرخوش بیمه سلامت برای زوجین نابارور

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خبر داد : سقف خدمات برای زوجین تحت درمان ناباروری برداشته شد. به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی بیمه سلامت استان، دکتر مجیدی مدیرکل بیمه سلامت ، در دیدار با فرماندارشهرستان میانه با اشاره به خدمات سازمان بیمه سلامت در بخش ناباروری گفت: سازمان بیمه سلامت در راستای […]

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی خبر داد : سقف خدمات برای زوجین تحت درمان ناباروری برداشته شد.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی بیمه سلامت استان، دکتر مجیدی مدیرکل بیمه سلامت ، در دیدار با فرماندارشهرستان میانه با اشاره به خدمات سازمان بیمه سلامت در بخش ناباروری گفت: سازمان بیمه سلامت در راستای حمایت مالی و کاهش هزینه‌ها، افزایش رضایتمندی زوج‌های نابارور و دسترسی عادلانه اقدام به برداشتن سقف ارائه خدمات مورد نیاز برای درمان و بدون محدودیت به این افراد کرده است.

مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: حمایت‌های بیمه‌ای از زوجین نابارور در سال جاری افزایش یافته و طبق دستورالعمل جدید محدودیت‌های قبلی برداشته شد.

وی با اشاره به خدمات جدید در بخش ناباروری گفت: در دستورالعمل جدید ۲۸ قلم آزمایش‌های تشخیصی ژنتیک، به پوشش بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت اضافه شد؛ این آزمایش‌ها مربوط به افرادی است که تحت سقط جنین‌های مکرر قرار می‌گیرند و تا پیش از این نیز بیمه نبود.

دکتر مجیدی افزود: همه خدمات در درمان ناباروری تحت پوشش بیمه سلامت هستند بطوریکه ۹۰ درصد پوشش در بخش‌های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه عمومی غیردولتی در سایر مراکز تحت پوشش قرار گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان در خصوص محدودیتی که در برخی مراکز درمان ناباروری در استفاده از این خدمات وجود دارد، گفت: در دستورالعمل جدید هیچ محدودیتی در تعداد دفعات بهره مندی از این خدمات وجود ندارد و اینگونه مشکلات رفع شده است.

وی یادآور شد: در دستورالعمل قبلی تا ۳ بار استفاده از هر خدمت در سال داشتیم که در دستورالعمل جدید، حسب نیاز و معرفی پزشک مربوطه، زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات با پوشش بیمه‌ای استفاده کنند.

دکتر مجیدی گفت: بیمه سلامت استان در راستای هزینه درمان زوج‌های نابارور نزدیک به ۳۰ میلیارد تومان برای حدود ۴ هزار نفر زوج نابارور تا به امروز هزینه کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی در این دیدار با بیان اینکه در این استان ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: از این تعداد بیش از ۶۱ هزار بیمه شده در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج قرار دارند که در شهرستان میانه نزدیک به ۷۰۰ هزار نفر در این صندوق ثبت نام کرده اند و از خدمات این صندوق بهره مند شده اند.

وی یادآور شد: این بیماران هنگام دریافت خدمت در مراکز خصوصی و دولتی بر اساس بسته تعریف شده، هزینه های درمانی آن ها به سمت صفر میل کرده و هزینه های شیمی درمانی رایگان شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان یادآور شد: از سال ۱۴۰۱ تا به امروز بیش از ۶۱۰ میلیارد ریال برای بیماران خاص و صعب العلاج در استان هزینه شده است.

در این دیدار دکتر قشلاقی فرماندارشهرستان میانه ضمن خوشآمد گویی به مدیر کل بیمه سلامت استان از خدمات متعدد بیمه سلامت به اقشار کم درآمد خصوصا در صندوق بیماران خاص و صعب العلاج تقدیر و تشکر نمود.

لازم به یادآوری است مدیر کل بیمه سلامت استان از مراکز درمانی طرف قرارداد شهرستان میانه نیز بازدید و در جریان خدمات مربوط به بیمه شدگان این شهرستان قرار گرفت.