افتتاح شعبه استانی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت در استان
افتتاح شعبه استانی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت در استان

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از افتتاح شعبه استانی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت در استان خبر داد. به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، وحید مجیدی در جلسه کمیته تحقیقات بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این مطلب، افتتاح شعبه استانی مرکز ملی تحقیقات بیمه […]

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی از افتتاح شعبه استانی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت در استان خبر داد.

به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی اداره کل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی، وحید مجیدی در جلسه کمیته تحقیقات بیمه سلامت با دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این مطلب، افتتاح شعبه استانی مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت را گام مهمی در راستای هدفمندتر کردن پژوهش‌های حوزه سلامت در این اداره کل دانست.

وی با تاکید بر اینکه بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی طی سالیان متمادی، بدون داشتن چارت سازمانی، طرح‌های پژوهشی متعددی در حوزه سلامت انجام داده است، گفت: امیدواریم با راه اندازی این مرکز و افزایش تعامل با مراکز تحقیقاتی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی، شاهد عملیاتی شدن نتایج تحقیقات باشیم.

مجیدی با اشاره به وجود تفاهم‌نامه مشترک پژوهشی بین بیمه سلامت استان با مراکز تحقیقاتی و علمی در زمینه پزشکی در استان افزود: بیمه سلامت با حرکت به سمت الکترونیکی شدن، دارای یک مگادیتا در حوزه سلامت است و آمادگی کامل برای در اختیار قرار دادن داده‌ها جهت پیشبرد طرح‌های پژوهشی را دارد.

وی افزود: با دسترسی به داده‌های پزشکی، می‌توان سیاست‌گذاری مناسبتری در حوزه درمان و سلامت انجام داد.

مدیرکل بیمه سلامت استان ضمن تاکید بر اهمیت پیشگیری در حوزه سلامت و درمان گفت: این اداره کل چندین طرح پژوهشی در خصوص پیشگری درجه ۴ انجام داده است که از آن جمله می‌توان به «تحیل جامع داده های مراقبت سلامت در سازمان بیمه سلامت »، «بررسی تاثیر اصلاح سبک زندگی در بهبودی کبد چرب غیر الکلی» و «تاثیر آموزش رفتارهای خودمراقبتی در کاهش میزان مصرف انسولین» در بیماران دیابتی اشاره کرد.

وی گفت: بیمه سلامت استان طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲، دو سال پیاپی به‌عنوان دستگاه برتر پژوهشی شناخته شده است و این امر نشان از اهتمام این مجموعه در راستای اجرای طرح‌های پژوهشی و توجه به سلامت مردم دارد.

دکتر جنتی؛ معاون توسعه منابع دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این دیدار با اشاره به وجود تفاهم‌نامه مشترک بین دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بیمه سلامت استان، بر لزوم همکاری مشترک بین این دو مجموعه در راستای انجام تحقیقات پژوهشی و تعیین نیازها و اولویت‌های پژوهشی در استان تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه منابع حوزه سلامت در کشور محدود است، افزود: دسترسی به داده های حوزه سلامت، فرصت ارزشمندی برای سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری در این زمینه محسوب می شود، چرا که ما باید بدانیم بیشترین منابع در کدام بخش هزینه می شود و بر اساس آن اقدام به خرید خدمت و خرید راهبردی کنیم.