ارتقا کیفیت آموزش در مدارس در کنار کیفی‌سازی برنامه‌های تربیتی، اصلی‌ترین هدف سال جدید است
ارتقا کیفیت آموزش در مدارس در کنار کیفی‌سازی برنامه‌های تربیتی، اصلی‌ترین هدف سال جدید است

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، ارتقا کیفیت آموزش در مدارس در کنار کیفی‌سازی برنامه‌های تربیتی را اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف سال جدید عنوان کرد و گفت: مدارس تحولی و خلاق همگی در راستای پویایی، توانمندی و ارتقا کیفیت آموزش و تبدیل آن به گفتمان غالب مدارس و ادارات بوده و آماده پذیرش انتقادات و […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، ارتقا کیفیت آموزش در مدارس در کنار کیفی‌سازی برنامه‌های تربیتی را اصلی‌ترین و محوری‌ترین هدف سال جدید عنوان کرد و گفت: مدارس تحولی و خلاق همگی در راستای پویایی، توانمندی و ارتقا کیفیت آموزش و تبدیل آن به گفتمان غالب مدارس و ادارات بوده و آماده پذیرش انتقادات و پیشنهادات در این زمینه هستیم.

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، صبح سه‌شنبه، چهاردهم فروردین ماه در اولین شورای اداری سال ۱۴۰۳ با تبیین برخی سیاست‌های کاری در آموزش و پرورش استان طی سال جدید، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان با وجود فراز و نشیب‌ها و تغییر و تحولات فراوان سال‌های گذشته با همکاری و همت مجموع همکاران عزیزمان در ماه‌های گذشته، کارنامه مورد قبولی را در میان دستگاه‌های اجرایی استان کسب نموده است.

وی با تاکید بر لزوم تلاش حداکثری برای ارتقاء جایگاه استان در حوزه آموزشی، گفت: استان آذربایجان شرقی با وجود کسب رتبه‌های برتر در حوزه‌های متعدد، از شأن و جایگاه بسیار والایی در کشور برخوردار می‌باشد.

این مقام مسئول با اشاره به وجود برخی ضعف‌ها در حوزه آموزش، بیان کرد: فلسفه وجودی آموزش و پرورش و تمامی اقدامات صورت گرفته، آموزش صحیح و باکیفیت در کلاس درس به بهترین نحو است و تلاش‌ها باید در راستای ارتقا جایگاه کنونی بوده و به رتبه بالاتر از میانگین کشوری اکتفا نگردد.

سعادتی ادامه داد: تجارب موفق و علم روز، فرصتی برای یادگیری بوده و کارشناسان و متولیان امر باید، نظام‌های آموزشی متعدد و رایج در جهان را شناخته و تصمیماتی جدید و بروز و برخواسته از ارزش‌های ایرانی-اسلامی اتخاد کنند و توانمندی، صلاحیت فردی، تخصص و ویژگی‌های عمومی ارتقا و رشد یابند. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی اظهار کرد: سلامت مالی و اخلاقی در همه جا و به ویژه در آموزش و پرورش، بسیار مهم بوده و باید در حد توان و در چارچوب وظایف خود در این موارد بکوشیم و پیش برویم.

سعادتی در ادامه ضمن محکوم کردن جنایت رژیم صهیونیستی در حمله به سفارت ایران و شهادت تعدادی از فرماندهان سپاه و دیپلمات‌های جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: مسئله فلسطین، بسیار دردناک بوده و زمینه‌ساز نفرت جمعی و روزافزون جهانیان از رژیم صهیونیستی شده است.

وی ادامه داد: اینان با ظاهری اتوکشیده و موجه، دست به وحشیانه‌ترین جنایت‌ها می‌زنند که ناشی از تزلزل در وضع موجود اسرائیل است و بدون شک، پاسخ کوبنده‌ای را دریافت خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان و شب‌‌های قدر، اظهار کرد: امیدواریم بهره کافی و وافی را از این روزها و شب‌ها  گرفته باشیم و با خلوص نیت یکدیگر را دعا کنیم و کارهایمان به برکت این ایام، رنگ و بوی خدایی بگیرند. جواب بدی را با بدی دادن، ارزش انسان را تنزل می‌دهد و انسانیت در جایی معنا می‌یابد که در جواب بدی بتوانیم خوبی کنیم.

این مقام مسئول در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه امروز همه به اهمیت دستگاه تعلیم و تربیت، واقف هستند، اظهار کرد: پیش رفتن در چنین مسیری بدون اخلاص، دشوار به نظر می‌رسد؛ امید است با خلوص نیت در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش و خدمت به خانواده‌ها قدم برداریم.

شایان ذکر است؛ حاضران در شورای اداری شامل معاونان و کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیران و کارکنان نواحی پنجگانه تبریز، اقدام اخیر رژیم صهیونیستی با سر دادن شعار “مرگ بر اسرائیل”، “مرگ بر آمریکا” و “مرگ بر ضد ولایت فقیه” محکوم کردند.