سنددار شدن ۸۵ درصد از واحدهای اماکن روستایی در استان
سنددار شدن ۸۵ درصد از واحدهای اماکن روستایی در استان

به گزارش صدای آناک،سروری در چهل و پنجمین سالروز تاسیس بنیادمسکن در جمع خبرنگاران افزود: تمام فعالیت امور بنیادمسکن مشارکت با مردم محوری بوده است. وی در خصوص عمران آبادی روستاها گفت: در استان حدود ۲۷۰۰ روستا وجود دارد که از این تعداد طرح هادی بیش از ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و در […]

به گزارش صدای آناک،سروری در چهل و پنجمین سالروز تاسیس بنیادمسکن در جمع خبرنگاران افزود: تمام فعالیت امور بنیادمسکن مشارکت با مردم محوری بوده است.

وی در خصوص عمران آبادی روستاها گفت: در استان حدود ۲۷۰۰ روستا وجود دارد که از این تعداد طرح هادی بیش از ۲ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و در روستاها هم زیر ۲۰ خانوار دارای سکنه می باشد که بیشترین اولویت بالای ۲۰ خانوار می باشند که خوشبختانه از این ۲هزار روستاها طرح هادی توسط مشاورین زیرصلاح انجام شده است .

وی در خصوص سنددار کردن اماکن روستایی اشاره کرد: همان طور که اشاره شد فعالیت بنیادمسکن با محوریت مردم بوده و با ساختن خانه ها با اداره ثبت اسناد و املاک و بنیادمسکن و از یک طرف مردم می باشد که از مجموع واحدهای مسکونی و روستایی ۳۳۲هزار واحد که ۸۵ درصد اسناد اماکن روستایی دارای سند می باشند که از میانگین کشوری، بنیادمسکن تبریز بالاتر می باشد.

سروری در بحث دیگر اشاره به مقاوم سازی مسکن ها  کرد و گفت: حدود ۳۰۵ هزار واحد مسکونی به صورت روستایی در استان داریم که از این تعداد واحد حدود ۱۵۷ هزار واحدها مقاوم سازی شده است و سهمیه سالانه مقاوم سازی استان تا سال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ هزار واحد بوده است و سهمیه  مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان که در سال ۱۴۰۲ اجرا می شود یک هزار و ۱۶۰ واحد برای دریافت وام به بانک ها معرفی شده و عملیات عمرانی آن ها آغاز شده است.

وی افزود: با ادامه روند مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی استان پیش بینی می شود تا سال ۱۴۱۰ همه واحدهای مسکونی روستایی مقاوم سازی شود و در استان مسکن غیرمقاوم وجود نداشته باشد.

وی در خصوص طرح های ملی از طریق دولت، افزود: در استان برای نهضت ملی سالانه یک میلیون واحد برای سهمیه ای، در طرح ملی در استان قرار دارد و سهمیه سالانه برای روستایی ۱۲هزار واحد می باشد که از این ۱۲ هزار واحد ۳۳هزار واحد سروسامان داده شده است  و نزدیک به  ۲۰ هزار واحد برای این سهمیه قرارداد بسته ایم و عملیات اجرایی آنها در حال اجرا می باشد و پیش بینی می کنیم تا پایان دولت سیزدهم ۴۸ هزارواحد روستایی تحویل بدهیم.

خبرنگار سمیه امینی