هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان به عنوان یک هسته فکری فعال در آموزش و پرورش استان، نقش‌آفرین است
هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان به عنوان یک هسته فکری فعال در آموزش و پرورش استان، نقش‌آفرین است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان به عنوان یک هسته فکری فعال در آموزش و پرورش استان، نقش‌آفرین است. به گزارش صدای آناک به نقل از اداره اطلاع رسانی به روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، صبح چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه در جلسه هیئت […]

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان به عنوان یک هسته فکری فعال در آموزش و پرورش استان، نقش‌آفرین است.

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره اطلاع رسانی به روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، صبح چهارشنبه، پنجم اردیبهشت ماه در جلسه هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان استان با اشاره به اهمیت و نقش هم‌اندیشی در راستای حل موضوعات مختلف، اظهار کرد: هم‌فکری و تبیین نظرات منجر به هم‌افزایی و رسیدن به راهکاری واحد و گره‌گشا در عرصه‌های متعدد تربیتی، پرورشی و جلب نظر به مسایل و اولویت‌های مختلف می‌شود.

وی، هیئت اندیشه‌ورز بسیج فرهنگیان را بازوی کمکی و اثربخش در ارائه راهکارها و رصد وضعیت موجود دانست و گفت: با یکسان‌سازی بینش‌ و نگاهمان می‌توانیم به پیشبرد اهداف متعالی آموزش و پرورش، کمک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش اثرگذار معلمان در تربیت دانش‌آموزان و به تبع آن، پیشگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: معلمان باید توانایی و مهارت لازم را در این خصوص کسب کنند، بسیج فرهنگیان می‌تواند در شناسایی نیروهای توانمند، متعهد و مستعد در این زمینه، کمک حال ما باند. 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش شعار سال ۱۴۰۳ مبنی بر “جهش تولید با مشارکت مردم” و مورد تاکید مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از ظرفیت مردم را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروز دشمنان با ناامیدی از عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و با توجه به فعالیت‌های عمرانی چشمگیر و افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های و هزینه‌کرد دولت در این زمینه، اقتصاد را نشانه گرفته‌اند و اصلی‌ترین دلیل نامگذاری سال ۱۴۰۳ نیز همین است‌.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش نیز رسالت‌های تعیین شده خود را دارد و اقدامات متعدد فرهنگی و آموزشی مانند تبیین لزوم حمایت از تولید ملی و تقویت هنرستان‌ها با تولید کالا و محصول را می‌تواند در راستای تحقق شعار انجام دهد.

سعادتی در پایان، انتقادپذیری را از مولفه‌های اصلی در پیشرفت یک مجموعه دانست و خاطرنشان کرد: انتقاد باید به جا و منصفانه و به دور از پیش‌فرض‌های ذهنی باشد.

حسن امینی، مسئول بسیج فرهنگیان استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه، مهارت‌افزایی تربیتی فرهنگیان در قالب طرح معرفت با بهره‌گیری از اساتید متخصص و توانمند و طرح بازخوانی اندیشه انقلاب، طرح پیشرفت مدرسه با هدف پرداختن به توانمندی‌های مدرسه و گفتمان‌سازی سند تحول بنیادین انقلاب از جمله برنامه‌های توانمندسازی معلمان، عنوان کرد.

وی با اشاره به برگزاری جسات در راستای ترویج سبک زندگی “ایرانی_اسلامی”  ادامه داد: در این راستا سلسله جلساتی با موضوات فرزندآوری، جمعیت و مقابله با آسیب‌های اجتماعی، برگزار می‌شود.

امینی، برپایی اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت، ترویج و توسعه ورزش‌های همگانی، تجلیل از نخبگان، فعالان و چهره‌های شاخص در جهت گام دوم انقلاب و امیدآفرینی، برپایی کرسی‌های آزاداندیشی در راستای روشنگری و بصیرت‌افزایی، توانمندسازی و مهارت افزایی در زمینه عفاف و حجاب را از دیگر برنامه‌های هیات اندیشه‌ورز استان، برشمرد.