۵۳ مدرسه تک دانش‌آموزه در مقطع ابتدایی در استان
۵۳ مدرسه تک دانش‌آموزه در مقطع ابتدایی در استان

به گزارش صدای آناک،سعادتی به مناسبت هفته معلم در نشست صمیمی در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش متعلق به تمام خانواده ها است که سرنوشت تک به تک خانواده ها و آینده فرزندان و آینده کشور مربوط به آموزش و پرورش می باشد که یک مجموعه ای است که باید نگاه مراقبتی و حمایتی […]

به گزارش صدای آناک،سعادتی به مناسبت هفته معلم در نشست صمیمی در جمع خبرنگاران افزود: آموزش و پرورش متعلق به تمام خانواده ها است که سرنوشت تک به تک خانواده ها و آینده فرزندان و آینده کشور مربوط به آموزش و پرورش می باشد که یک مجموعه ای است که باید نگاه مراقبتی و حمایتی به آموزش و پرورش داشت تا آن مجموع بالنده باشد و نیز این مجموعه بتواند در شان مردم به وظایف خود عمل کند.

سعادتی گفت: یک تعداد برنامه های متداول که هرسال انجام می شود دیدار معلمان نمونه و منتخبی از معلم ها می باشد که در ۱۲ اردیبهشت روز معلم اتفاق خواهد افتاد که هر سال مقام معظم رهبری در راهبردهای کلان تربیتی در این دیدار بیان می کند.

وی گفت: امروز ظرفیت دانشگاه فرهنگیان چندین برابر شده است که در استان ما امسال این ظرفیت حدودا دوبرابر شده است.

وی ادامه داد: برنامه زنگ سپاس در مدارس، دیدار معلمان با نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل و تکریم از معلمان در مدارس، دیدار از معلمان پیشکسوت را از مهم ترین عناوین برنامه های هفته معلم می باشد.
مدیر کل آموزش و پرورش افزود: انتخاب معلم نمونه یک فرآیندی است که از مدرسه شروع می شود که حدود ۳۲ هزار معلم می تواند به چرخه در طول سال تحصیلی ایجاد شود که از این اقدامات با شرایط سنی در رشته های مختلف بیش از ۳هزار و ۲۰۰ نفر وارد این فرآیندها شده اند که در بین آنها ۱۲۱ معلم به عنوان معلم نمونه منطقه ای و ۷ معلم به عنوان معلم نمونه استانی که به برنامه کشوری معرفی شده اند که در سطح کشور از این معلم ها تجلیل می شود.
سعادتی اظهار کرد: در سال گذشته ظرفیت افزایش آزمون‌های استخدامی به ۵۵ هزار رسیده است که جذب تعلیم و تربیت شده اند که امسال ۷۰ هزار نفر استخدام شده اند که استان ما سهم قابل توجهی در این میان داشته است.
وی در خصوص مدرسه کانکسی اشاره کرد و گفت: تعداد مدرسه کانکسی در استان ۲۵۰ مدرسه است که از تعداد دانش آموزان ۶۲ مدرسه کمتر از ۱۰ نفر است و برای دیگر مدارس بالای ۱۰ نفر دانش آموز مدرسه ساخته شده و در حال تکمیل است.

و نیز به مناسبت هفته معلم ،دیدار با معلمان هنرستان امام جواد مایان و تبریک هفته معلم به معلمان این هنرستان به عمل آمد.

خبرنگار سمیه امینی