سنجش ۷۵ درصدی نوآموزان بدو ورود به مدرسه
سنجش ۷۵ درصدی نوآموزان بدو ورود به مدرسه

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از تحصیل ۳۷۰۰ دانش‌آموز استثنایی در استان، گفت: معلمان و مدیران مدارس استثنایی علاوه بر پیشبرد برنامه‌های آموزشی، بخش بزرگی از حمایت‌های پدرانه و مادرانه را انجام می‌دهند. به گزارش صدای آناک به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی از تحصیل ۳۷۰۰ دانش‌آموز استثنایی در استان، گفت: معلمان و مدیران مدارس استثنایی علاوه بر پیشبرد برنامه‌های آموزشی، بخش بزرگی از حمایت‌های پدرانه و مادرانه را انجام می‌دهند.

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، صبح شنبه، بیست و دوم اردیبهشت ماه در گردهمایی مدیران مدارس و مراکز جامع اداره آموزش و پرورش استثنایی استان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های همکاران این حوزه گفت: معلمی بدون اخلاص و حس مسئولیت‌پذیری و باور به اثرگذار بودن، ممکن نیست و این خصایص در وجود تلاشگران حوزه استثنایی، مضاعف است. 

وی افزود: معلمی، قابل قیاس با شغل‌های دیگر نیست و یک معلم همواره در کلاس درس با تمام وجود همه توان خود را در جنبه‌های علمی و عاطفی برای تعالی دانش‌آموزان به کار می‌برد. بارها در بازدیدها و حضور میدانی در مدارس به خصوص در مدارس استثنایی دیده‌ایم که چگونه معلمان با احساس عمیق و عشق به دانش آموزان انجام وظیفه می‌کنند.

سعادتی در ادمه، یکی از بحث‌های مهم در آموزش و پرورش را سنجش نوآموزان بدو ورود به پایه تحصیلی ابتدایی دانست و گفت: امروز بیش از ۷۵ درصد عزیزان که الزام به سنجش آن‌ها وجود داشت، مراحل لازم را طی کرده‌اند؛ اما باید برای تکمیل آن همت بیش از پیش و در صورت لزوم، راه‌اندازی مراکزی جدید لازم است. 

وی با قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه همکاران در مراکز جامع سنجش از وجود ۴۱ مرکز جامعه سنجشی آموزشی توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی در سطح استان خبر داد و افزود: امسال ۵۷ هزار نوع آموز واجد شرایط سنجش هستند که ۴۲ هزار نفر از این تعداد تاکنون نوبت گیری انجام داده‌اند و به والدین عزیز توصیه می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه اقدام به نوبت گیری کنند.

اصغر شفائیه، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه، ضمن خیر مقدم گویی و تقدیر از خیران و مدیران این مدارس، هدف از برگزاری این گردهمایی را تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و تدوین برنامه عملیاتی در حوزه آموزشی، پرورشی و توانبخشی، عنوان کرد.

وی با اشاره به همراهی همیشگی خیران با آموزش و پرورش استثنایی، خاطرنشان کرد: خیران تعلیم و تربیت همواره در حوزه‌های متعدد از جمله ساخت مدرسه، حمایت توانبخشی، درمانی، بسته‌های معیشتی و مسابقات ورزشی و فرهنگی همراه ما بوده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به نقش معلمان و مدیران در هویت بخشی  و شکل‌گیری شخصیت دانش‌آموزان، خطاب به مدیران مراکز جامع سنجش، گفت: امروز نقش مهم مراکز جامع سنجش و اهمیت آن بر دستگاه تعلیم و تربیت و خانواده‌های دارای نوآموز به خوبی آشکار شده و نقش این مراکز در تشخیص صحیح و جایدهی دانش‌آموزان پر اهمیت بوده و تلاش مدیران و همکاران این مراکز جای تقدیر دارد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ارزیابی ۷۵ درصدی نوآموزان ثبت نام کننده در سامانه سنجش، به ایجاد پایگاه‌های شیفت بعد از ظهر در مراکز مرند، ایلخچی، خواجه آذرشهر و نواحی پنجگانه تبریز جهت تسریع در روند سنجش و ارزیابی، اشاره کرد.