بیش از ۸۵ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت رایگان بیمه هستند
بیش از ۸۵ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت رایگان بیمه هستند

معاون بیمه و خدمات سلامت آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۸۵ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه شده‌اند. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان معاون بیمه و خدمات سلامت استان در خطبه های پیش از نماز جمعه باسمنج تبریز گفت: بیش از ۸۵ درصد […]


معاون بیمه و خدمات سلامت آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۸۵ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه شده‌اند.

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بیمه سلامت استان معاون بیمه و خدمات سلامت استان در خطبه های پیش از نماز جمعه باسمنج تبریز گفت: بیش از ۸۵ درصد از افراد تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان بیمه شده‌اند که یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی و بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیز که بیشتر از طبقات محروم جامعه هستند تحت پوشش بیمه سلامت همگانی ایرانیان قرار دارند.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان با بیان این‌که ۵۲ درصد از جمعیت استان ( نزدیک به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر) تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار کرد: اعتبار بیمه ایی کلیه بیمه شدگان صندوق روستایی و ۵ دهک اول صندوق بیمه سلامت همگانی ایرانیان بصورت خودکار به مدت یک سال تمدید شده است.

معاون بیمه سلامت استان تصریح کرد: خوشبختانه استان آذربایجان شرقی در طرح صندوق بیماران خاص و صعب العلاج در شناسایی بیمار و پرداخت هزینه درمان پیشتاز است.

امیرپور افزود: بیش از ۶۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت، حدود ۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و در مجموع بیش از ۱۲۰ هزار نفر دارای بیماری خاص شناسایی شده و در سیستم‌های الکترونیکی نشان دار شده‌اند که می‌توانند هنگام مراجعه به مراکز درمانی از داروخانه و آزمایشگاه تا بستری، با پرداخت هزینه کمتری نسبت به سایر بیمه شدگان دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای ۵۱ بیماری خاص که ۹۰ درصد بیماران این صندوق حمایتی به آن‌ها مبتلا هستند، بسته خدمتی در سیستم‌های الکترونیکی لحاظ شده و بیمه شدگان نشان دار در محل ارائه خدمات می‌توانند از مزایای صندوق بهره‌مند شوند.

وی با بیان این که خوشبختانه این صندوق طی دو سال گذشته ارتقا و قوام یافته و پایدار شده است، گفت: رشد مناسب اعتبارات طی این دو سال نشان از همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دولت و وزارت بهداشت برای گسترش چتر حمایتی از بیماران خاص است.

وی افزود: بالغ بر ۴۳۰ میلیارد تومان حمایت مالی به گروه‌های خاص و صعب العلاج از طریق این صندوق انجام گرفته که سه هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال از طریق بسترهای الکترونیکی و بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق خسارت متفرقه پرداخت شده است.

وی گفت: اگر مازاد براین بسته های خدمتی ،هزینه هایی صورت گرفت وخارج ازبسته هاباشد،دراین شرایط بیمه سلامت بادریافت مدارک ومستندات لازم پرداختهایی فراترازآن به بیمار، ازصندوق بیماران صعب العلاج خواهد داشت.

معاون بیمه و خدمات سلامت استان در خصوص افراد فاقد پوشش بیمه ایی نیز گفت:ما از امسال لگه گیری افراد فاقد بیمه درمان را آغاز کردیم امکان دارد فرد فاقد پوشش بیمه ای وجود داشته باشد، از تمامی هموطنان عزیز که فاقد پوشش بیمه هستند می‌ خواهیم با مراجعه به دفاتر پیشخوان و همچنین سامانه خدمات شهروندی بیمه سلامت به آدرس:https://csp.ihio.gov.ir  از پوشش بیمه سلامت بهره مند شوند.

امیرپور در پایان یادآور شد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند و یا می‌توانند برای اطلاع از پوشش بیمه‌ای و یا برای پاسخگویی به سوالات خود با تلفن گویای ۱۶۶۶ تماس بگیرند.