تخصص‌گرایی در حوزه پرورشی باید تقویت شود
تخصص‌گرایی در حوزه پرورشی باید تقویت شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تقویت تخصص‌گرایی در حوزه پرورشی و فرهنگی، اهمیت کار پرورشی و تربیتی در مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: انجام امور پرورشی یا هر امر تربیتی دیگری توسط غیرمتخصصان، آسیب‌زا است و کارهای تربیتی باید توسط متخصصان و علاقه‌مندان به این امور […]

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم تقویت تخصص‌گرایی در حوزه پرورشی و فرهنگی، اهمیت کار پرورشی و تربیتی در مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: انجام امور پرورشی یا هر امر تربیتی دیگری توسط غیرمتخصصان، آسیب‌زا است و کارهای تربیتی باید توسط متخصصان و علاقه‌مندان به این امور دنبال شود.

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مسعود سعادتی، روز یکشنبه، ششم خرداد ماه با بیان این مطلب، اظهار کرد: مربیان و معاونان پرورشی می‌توانند با تهیه شناسنامه و یا کارنامه پرورشی برای دانش‌آموزان که بستر آن نیز فراهم است، اهداف پرورشی را بهتر پیش ببرند.

وی، حوزه پرورشی را یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین حوزه‌های دستگاه تعلیم و تربیت و ارتباط مستمر و مرتب با حوزه پرورشی و فرهنگی هنری را یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش دانست‌ و بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت دانش‌آموزان به ویژه در سازمان دانش‌آموزی در حوزه پرورشی، تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی توجه ویژه دولت سیزدهم به حوزه پرورشی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اقدامات پرورشی، فرهنگی و تربیتی سبب تربیت شهروند شهروندی خوب و با مسئولیت در ابعاد مختلف اجتماعی و فرهنگی از میان دانش‌آموزان می‌شود که همگی در قالب برنامه فراگیر پرورشی قابل تحقق است و در این میان باید توانمندی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان در اجرای برنامه‌های متعدد پرورشی مورد توجه قرار بگیرد.

پناه علی حسین‌زاده، معاون پرورشی فرهنگی مدیرکل نیز در ادامه این برنامه، تعمیق باورهای دینی و انقلابی را دو ماموریت اصلی معاونت پرورشی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست و گفت: تمام فعالیت‌های ما باید به این دو هدف منجر شود که برای تحقق آن نیاز به بستر و نیروی انسانی که یکی از مهم‌ترین عوامل است، داریم.

وی از فعالیت ۱۷۶۳ معاون و مربی پرورشی در کل استان آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: تعداد مربیان پرورشی به نسبت تعداد جمعیت دانش‌آموزی کم است؛ اما خوشبختانه در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به این بخش شده و حدود ۱۰۰۰ نیروی جدید به حوزه پرورشی و مشاوره اضافه می‌شوند.

وی، گسترش فضاهای تربیتی دانش‌آموزی را از جمله راهکارهای موثر عنوان کرد و گفت: در سطح استان آذربایجان شرقی ۱۶ اردوگاه دانش‌آموزی، ۳۸ مرکز مشاوره، ۵۲ کانون فرهنگی، ۴۳۰۰ نمازخانه مستقل و مدرسه‌ای و ۵۱ باب دارالقرآن داریم که ضرورت گسترش این فضاها با توجه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، بیش از پیش احساس می‌شود.