خرید ۱۵۷ دستگاه اتوبوس در دوره ششم مدیریت شهری
خرید ۱۵۷ دستگاه اتوبوس در دوره ششم مدیریت شهری

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز از افزایش ۵۶ درصدی اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز از ابتدای آغاز به کار ششمین دوره مدیریت شهری خبر داد. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به نقل از خبرگزاری شهریار، […]

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز از افزایش ۵۶ درصدی اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز از ابتدای آغاز به کار ششمین دوره مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه به نقل از خبرگزاری شهریار، روح الله رشیدی در جریان برگزاری صد و نودو هفتمین جلسه پارلمان شهری تبریز گفت: از ابتدای آغاز به کار ششمین دوره مدیریت شهری ۱۵۷ دستگاه اتوبوس خریداری و به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شده است. 

وی افزود: با مقایسه دو بازه زمانی سال های ۹۳ تا ۹۹ و ۱۴۰۰ تا به امروز نشان می دهد که ۵۶ درصد اتوبوس های وارد شده به این ناوگان در دوره ششم اتفاق افتاده است. 

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اعلام کرد: اتوبوس و مینی بوس های ناوگان شرکت واحد تبریز قبل از سال ۱۴۰۰ یکصد و بیست و چهار مورد بود که یکصد و پنجاه و هفت مورد نیز از سال ۱۴۰۰ تا کنون به این ناوگان اضافه شد. 

رشیدی با تاکید بر تقویت ۵۶ درصدی ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی در دوره ششم مدیریت شهری تبریز اظهار کرد: مطابق با اعلام شهردار تبریز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس دیگر نیز خریداری خواهد شد. 

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: ۲۶۷ دستگاه به دلیل آن فرسودگی از سال ۱۴۰۰ تا به امروز از ناوگان اتوبوسرانی خارج شده است. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه ظرفیت ناوگان سنگین حمل و نقل عمومی شهرداری تبریز ۶۴۶ دستگاه است، خاطر نشان کرد: از این تعداد ۳۱۰ دستگاه اتوبوس و ۴۸ دستگاه آن مینی بوس فعال هستند. 

رشیدی تشریح کرد: از ۳۱۰ دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تبریز، ۲۵۰دستگاه در خطوط ۶۸ گانه و ۶۰ مورد نیز در خط بی آر تی فعال هستند. 

وی با بیان اینکه عمر متوسط ناوگان اتوبوسرانی ۱۴ سال است، ادامه داد: اتوبوس های غیرفعال، برای تعمیرات، کمبود راننده، اتمام قرارداد، به شرکت تعاونی عودت داده شده است. 

رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه گفت: ۳۴۰ هزار نفر در شبکه اتوبوسرانی تبریز جابجا می شود که این تعداد در آبان سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر بود. 

رشیدی افزود: در سال جاری روزانه ۱۰۰ هزار نفر از طریق شبکه حمل و نقل بی آر تی جابجا می شوند که این میزان در سال گذشته ۷۰ هزار نفر بود و با تقویت دستگاه های اتوبوس و اصلاح مسیر این آمار افزایش یافت.