دولت در زمینه نهضت ملی مسکن به تعهدات خود عمل کرده است
دولت در زمینه نهضت ملی مسکن به تعهدات خود عمل کرده است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارش عملکرد در حوزه نهضت ملی مسکن استان، گفت: دولت در زمینه نهضت ملی مسکن به تعهدات خود عمل کرده است. به گزارش صدای آناک به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی پیرامون روند اجرای نهضت ملی […]

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارش عملکرد در حوزه نهضت ملی مسکن استان، گفت: دولت در زمینه نهضت ملی مسکن به تعهدات خود عمل کرده است.

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی پیرامون روند اجرای نهضت ملی مسکن در این استان اظهار داشت: نهضت ملی مسکن همانطور که از اسمش پیداست یک فعالیت ملی است و اگر قرار بود فقط وزارت راه و شهرسازی متولی آن باشد دیگر اسمش نهضت ملی نمیشد پس باید تمامی دستگاه های مرتبط برای اجرای آن همکاری نمایند در واقع نهضت ملی مسکن یک کار تیمی، دولتی برای تامین مسکن مردم است.

وی افزود: یک قسمت از اجرای نهضت ملی مسکن برعهده وزارت راه و شهرسازی است و بخش های دیگر هم نقش دارند. اگر شهرداری‌ها و دستگاه های خدمات رسان، برنامه و بودجه و … همکاری نکنند طبیعتا کار پیش نمی‌رود و آن نهضت وجهش در نظر گرفته شده در قانون اتفاق نمی افتد. لذا نمی توان همه کمبودها را صرفا متوجه راه و شهرسازی دانست.

موسوی تصریح کرد: در قالب ۲۰۰ هزار مسکونی سهم استان آذربایجان شرقی، مقرر شده بود ۹۰ هزار واحد مسکونی ۹۹ ساله، ۴۰ هزار واحد مسکونی خودمالکی، ۳۰هزار واحد مسکونی بازآفرینی شهری و ۴۸ هزار واحد روستایی عملیاتی گردد که از ۹۰ هزار واحد مسکونی ۴۲ هزار واحد در دست احداث است، تمامی ۴۰ هزار واحد خودمالکی به بانک ها معرفی شده اند که ۱۰ هزار واحد آن ها منجر به عقد قرارداد شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمینه باز آفرینی شهری نیز بیش از ۷۰ درصد پروژه ها محقق شده است و سوالی که ایجاد می شود این است که چرا از ۹۰ هزار واحد مسکونی ۹۹ ساله تقریبا ۵۰ درصد آن در دست احداث است که در این خصوص باید گفت دولت در زمینه نهضت ملی مسکن به تعهدات خود در خصوص تامین زمین عمل کرده است و مشکل اساسی آورده متقاضیان است که به صورت کامل محقق نشده و یا تشکیل پرونده از جانب مردم بصورت کامل صورت نگرفته است.