ارائه خدمت ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان
ارائه خدمت ۸۰۰ آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در سطح استان

به گزارش صدای آناک، مشایخی در سلسله نشست رسم خدمت در دوره دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران افزود:اداره کل سازمان فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی را یک مقولیت اصلی تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد و متخصص جهت تامین نیروی کار در واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی و به صورت کلی مهارت […]

به گزارش صدای آناک، مشایخی در سلسله نشست رسم خدمت در دوره دولت سیزدهم در جمع خبرنگاران افزود:اداره کل سازمان فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی را یک مقولیت اصلی تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد و متخصص جهت تامین نیروی کار در واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی و به صورت کلی مهارت آموزی یک گذرگاه به سمت اشتغال می شناسیم.

وی گفت: در کلیه شهرستان های استان آذربایجان شرقی مرکز آموزش فنی و حرفه ای در ۲۴ مرکز دولتی در سطح استان استقرار پیدا کرده است که به برکت دولت عدالت محور دولت رئیسی در سه شهرستان محروم چاراویماق، هوراند و با محوریت کلیبر در شهرستان خداآفرین شعبه فنی و حرفه ای ایجاد شده است.

مشایخی اشاره کرد:حدود ۸۰۰ آموزش های آزاد فنی و حرفه ای در سطح استان آذربایجان شرقی ارائه خدمت هستند و ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ساعت تعهد آموزشی در سال گذشته در بخش دولتی و ۱۳میلیون نفر در بخش خصوصی خدمت کردند.

مدیرکل فنی و حرفه ای اشاره کرد: در دو حوزه برنامه های ساماندهی شده گام اول آموزش و گام دوم سنجش که به برکت دولت مردمی با اختصاص ۱۲۳میلیارد تومان در طول چهل سال اخیر بی نظیر بود و بعد از انقلاب اسلامی تخصیص اعتبار به همت استاندار شهید رحمتی بالغ بر یک سوم اعتبار حدود ۴۰ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

وی عنوان کرد: بزرگترین مرکز سنجش صلاحیت حرفه ای کشور با ۱۸ دپارتمان در ۶ طبقه با ۱۶ هزار مترمربع زیربنا جهت تعیین صلاحیت حرفه ای مهارت آموزان شمال غرب کشور در تبریز افتتاح شد.

خبرنگار سمیه امینی