بازدید خبرنگاران از پروژه های تقاطع غیرهمسطح سازمان راهداری در جاده های استان
بازدید خبرنگاران از پروژه های تقاطع غیرهمسطح سازمان راهداری در جاده های استان

به گزارش صدای آناک، رسول زاده در بازدید خبرنگاران از پروژه های تقاطع غیرهمسطح افزود:در سطح کشور طبق آمار کشوری ۸۷۷ مصوب نقاط پرحادثه داریم که از این تعداد توسط پلیس راههای کشور و راهداران در سطح کشور ارزیابی شده است که در این نقاط تصادف های زیادی پیش آمده است و از ۸۷۷ مورد […]

به گزارش صدای آناک، رسول زاده در بازدید خبرنگاران از پروژه های تقاطع غیرهمسطح افزود:در سطح کشور طبق آمار کشوری ۸۷۷ مصوب نقاط پرحادثه داریم که از این تعداد توسط پلیس راههای کشور و راهداران در سطح کشور ارزیابی شده است که در این نقاط تصادف های زیادی پیش آمده است و از ۸۷۷ مورد مصوبه ۲۰ نقطه آن از استان می باشد که خوشبختانه از اوایل سال گذشته در استان ۱۰ نقطه را برطرف کردیم و ۱۰ نقطه دیگر باقی مانده است که با تخصیص ۵۵میلیارد تومان اعتبار در حال حاضر در دستور کار می باشد و اجرا می شود.

وی گفت: در استان ۲۴ نقطه پروژه زیربنایی مهم که جزو نقاط پرحادثه می باشد با اعتبارات ملی شروع شده است که جمع این اعتبارات با تخصیص کم ۸۰۰ میلیارد تومان می باشد و امید است با کمک مسئولین از این تعداد تا پایان فصل کاری سال ۱۴۰۴ این طرح‌ها تکمیل و به بهره برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد:در استان بیشترین پروژه ها از شهرستان های مراغه- هشترود- مرند و کلیبر و… می باشد که یکی ازپروژه های مهم ما، پل سرمایه گذاری شهرک خارجی می باشد.

معاون راهداری استان اشاره کرد: یکی از مهمترین پروژه های دیگر، تقاطع غیرهمسطح سردرود می باشد که با شروع این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی با ۳۵ میلیاردتومان تخصیص بتوانیم امسال این پروژه را به اتمام برسانیم.

وی از دیگر پروژه های دیگر تقاطع غیرهمسطح از ۲۴ نقطه پروژه اشاره کرد و گفت: پل غیرهمسطح شهرک سلیمی آذرشهر که با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مابقی و تکمیل پل غیرهمسطح شهرک سلیمی ۸۵ میلیاردتومان نیاز داریم که امید به آن داریم به موقع تخصیص پیدا کند و بتوانیم امسال در فصل کاری تحویل بدهیم.

رسول زاده ادامه داد: از پروژه های مهم دیگر احداث واریانت المجی کلیبر می باشد که بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی و با ۹۰ میلیاردتومان برای تکمیل آن نیاز به هزینه داریم که با کمک مسئولین امسال این پروژه را هم بتوانیم تحویل بدهیم.

وی گفت: تکمیل پل خداجوی مراغه، تکمیل پل در ملکان ، تعریض جاده اهر به کلیبر به طول ۱۵ کیلومتر با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان و پروژه ورودی هوراند به طول چهار کیلومتر با ۴۰ میلیارد تومان از دیگر پروژه های راهداری در سال جاری است که در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

پورمحمد در ادامه از بازدید این پروژه ها افزود: پروژه تقاطع غیر همسطح سلیمی برای ساماندهی ترافیک شهرک و شهر ممقان و تبریز به سمت عجب شیر می باشد که طرح این پل یک ساماندهی ۴۱ متری حدودا ۳ کیلومتر از رمپ های آن می باشد و ۲۸۰ تن آهن آلات و دیوار و عملیات خاکی و حدود ۱۳۰ میلیاردتومان قرارداد اولیه آن باقی مانده است که با احتساب تعدیل و ۲۰۵ درصد ابلاغیه آن به حدود ۲۰۰ میلیاردتومان خواهد رسید.

وی گفت:در طرح این پروژه تاکنون نزدیک به ۳ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۴۴ درصد هزینه شده است.

خبرنگار سمیه امینی