استقبال ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری آذربایجان شرقی از طرح «مسجد، کانون نشاط»
استقبال ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری آذربایجان شرقی از طرح «مسجد، کانون نشاط»

شفیعی گفت: بیش از ۶۰۰ کانون شهری و روستایی آذربایجان شرقی مجری اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» شدند. «مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای آناک، اظهار داشت: اظهار داشت: طرح «مسجد، کانون نشاط» امسال برای دومین بار در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی […]

شفیعی گفت: بیش از ۶۰۰ کانون شهری و روستایی آذربایجان شرقی مجری اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» شدند.

«مرتضی شفیعی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای آناک، اظهار داشت: اظهار داشت: طرح «مسجد، کانون نشاط» امسال برای دومین بار در استان آذربایجان شرقی اجرا می‌شود.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با بیان اینکه این طرح بیشتر متوجه نوجوانان است، افزود: با اجرای طرح « کادر نوجوان شهید رئیسی» بیش از ۴۰ نفر از نوجوانان کانون‌های مساجد استان به اردوی آموزشی زیارتی مشهد مقدس اعزام و بیش از ۶۰۰ کانون شهری و روستایی استان نیز مجری اجرای طرح «مسجد، کانون نشاط» شدند.
شفیعی با اشاره به اینکه خانواده‌های استان استقبال و اقبال بیشتری به برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد دارند لذا کلاس‌ها با ذائقه مخاطبان چیده شده است، اضافه کرد: سعی شده است برنامه‌های تابستان شاد و با توجه اقتضای زمان و نیاز خانواده‌ها برگزار شود.
وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی بنا به شرایط محله و منطقه خودشان کلاس‌ها و برنامه‌های تابستانی اوقات فراغت را با کمک خانواده ها تدارک دیده‌اند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی گفت: امسال در کنار برنامه‌های کانون‌های مساجد، ستاد هماهنگی کانون ها هم در قالب طرح «مسجد، کانون نشاط» دوره‌های سواد رسانه‌ای و دومین دوره تئاتر شبستان را با حضور هنرمندان و اساتید برجسته استانی و اعزام فعالین مسجدی به اردوهای زیارتی مشهد مقدس و قم را پیش بینی کرده است.
وی با اشاره به تقارن ایام اربعین با ایام تابستان و اوقات فراغت نوجوانان، گفت: امسال هم مثل سال گذشته، از کانون‌های تربیت محور مساجد، کاروان‌هایی به صورت تجمیعی و جداگانه به کربلا و نجف اعزام می‌کنیم تا در مسیر پیاده روی اربعین حسینی هم برنامه‌هایی را اجرا کنند.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی یادآور شد: سال گذشته کانون دخترانه دهه هشتادی رهپویان یاس تبریز به پیاده روی اربعین اعزام و در مسیر، برنامه‌های فرهنگی و هنری اجرایی کردند که امسال هم این مهم پیش‌بینی شده است.
شفیعی گفت: کانون‌های تربیت محوری که بیشتر با کودکان و نوجوانان سر وکار دارند و یا کانون‌های فعال در حوزه تئاتر و سرود به صورت کاروان به شهرهای مقدس کربلا و نجف اعزام و تعزیه‌خوانی، نقالی، پرده‌خوانی، تئاتر خیابانی و اجرای سرودهای آئینی خواهند داشت.
وی با بیان اینکه اختتامیه اوقات فراغت در ۱۵ شهریور برگزار می‌شود، افزود: ویژه برنامه بهار نارنج در تبریز برگزار و از کانون‌هایی که به صورت شاخص فعالیت‌های گسترده‌ای در جذب و تربیت نوجوانان و بچه‌های مسجدی داشته‌اند تجلیل خواهد شد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در تابستان امسال دوره‌های آموزشی مدیریت فرهنگی، کادرسازی و شبکه‌سازی در مساجد تداوم می‌یابد، ادامه داد: حاصل این دوره‌ها تربیت نوجوان پای کارِ مسجدی، مومن و متعهد شده که مسئولیت برنامه‌های مساجد را به دوش گرفته و اقدامات گسترده‌ای را انجام می‌ دهند.
شفیعی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی یک هزار و ۴۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد دارد که از این تعداد ۷۰ کانون ویژه خواهران است، خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد کانون‌های مساجد این استان روستایی و ۴۰ درصد شهری هستند.
وی از عضویت ۷۰ هزار نفر عضو سامانه بچه‌های مسجد در استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تعداد زیادی از این اعضا در کلاس‌های کمک درسی، کلاس‌های قرآنی، هنرهای تجسمی، نمایشی، آموزش خوشنویسی، اردویی و تفریحی، ورزشی، مسابقات ورزشی طرح «مسجد، کانون نشاط» فعال هستند.