دیدار و گفتگوی مدیران حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان
دیدار و گفتگوی مدیران حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با نماینده ولی فقیه در استان

به گزارش صدای آناک،مدیر کل و کارکنان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی و امام جمعه جدید تبریز را با حضور در بیت ایشان تبریک گفته و در خصوص چالش ها و راهکارهای محیط زیستی استان به گفتگو و تبادل نظر […]

به گزارش صدای آناک،مدیر کل و کارکنان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی انتصاب حجت الاسلام و المسلمین مطهری اصل نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در آذربایجان شرقی و امام جمعه جدید تبریز را با حضور در بیت ایشان تبریک گفته و در خصوص چالش ها و راهکارهای محیط زیستی استان به گفتگو و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری اصل در این دیدار با تاکید بر آشنایی نخبگان جامعه با اطلس جامع محیط زیست و منابع طبیعی استان گفت : براساس آموزه های دین اسلام حفاظت از محیطی که انسان در آن حیات دارد یک ضرورت است و همه باید در این زمینه اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه تبریز با اشاره اسامی سوره های قرآن که بنام موجودات زنده در خلقت و حیوانات هست و روایات متعدد از ائمه معصومین علیهم السلام در این زمینه ، افزود : آگاهی بخشی به جامعه و افزایش دانش عمومی در برابر محیط زیست بخشی از وظایف نهادهای اطلاع رسانی و فرهنگی است و باید محتواهای آموزشی در این زمینه تولید شود.

وی اکتشافات و استخراج معادن را مورد اشاره قرارداد و گفت : استفاده از مواهب خدادادی ضرورتی انکار ناپذیر است اما در این میان اهتمام به حفظ محیط زیست هم بسیار حائز اهمیت و معدن کاران و حافظان منابع طبیعی باید همکاری تنگاتنگی داشته باشند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تریبون نماز جمعه هم در ارتقا آگاهی عمومی در زمینه محیط زیست بسیار موثر است گفت : فعالان محیط زیست و مدیران ارشد استان در این حوزه دغدغه های خود را با مردم درمیان بگذارند و آنها را برای همراهی بیشتر بسیج کنند.

در این دیدار مدیران محیط زیست استان با تشریح عملکرد این سازمان و ارائه گزارش از بخش های مختلف  نکته نظراتی برای اثرگذاری و حفاظت از محیط زیست در استان داشتند.