مدال آوران المپیاد ورزشی دانشگاه تبریز تجلیل شدند
مدال آوران المپیاد ورزشی دانشگاه تبریز تجلیل شدند

به گزارش صدای آناک،رویداد تجلیل از مدال آوران المپیاد ورزشی سال ۱۴۰۲ دانشگاه تبریز با حضور معاون دانشجویی و مسئولین تربیت بدنی، مربیان و مدال آوران این المپیاد ورزشی در تالار شهید شفائی دانشگاه برگزار شد. دکتر موسی رضائی معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه دکتر نصراله زاده خود به شخصه روحیه ورزشی […]

به گزارش صدای آناک،رویداد تجلیل از مدال آوران المپیاد ورزشی سال ۱۴۰۲ دانشگاه تبریز با حضور معاون دانشجویی و مسئولین تربیت بدنی، مربیان و مدال آوران این المپیاد ورزشی در تالار شهید شفائی دانشگاه برگزار شد.

دکتر موسی رضائی معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه دکتر نصراله زاده خود به شخصه روحیه ورزشی دارند و همیشه حامی ورزشکاران عزیز هستند، اظهار کرد: در پی حمایت های ریاست دانشگاه تبریز در شورای ورزش دانشگاه، که برای اولین بار در دو سال گذشته در دانشگاه ایجاد شد، پشتیبانی از تیم های ورزشی نیز به تصویب رسید.

دکتر رضائی ادامه داد: ما بایستی در هر جایگاه و مکانی تلاش کنیم تا نام دانشگاه تبریز جز اولین‌ها باشد و شاهد سرافرازی و درخشش آن باشیم. وی افزود: دانشگاه تبریز دارای افتخارات بسیار زیادی است و یکی از آخرین موارد، اعطای نشان سرو از سوی وزیر علوم به دکتر نصراله زاده است که بر همین اساس طی دو سال و به صورت متوالی ریاست دانشگاه تبریز به عنوان یکی از روسای برگزیده دانشگاه ها و موسسات عالی کشور معرفی و برای دومین بار نشان سرو را به خود اختصاص داد.

معاون دانشجویی دانشگاه تبریز در ادامه در رابطه با ورزش نکاتی را یادآور شد و گفت: اهمیتی که اسلام به ورزش قائل شده برای کسی پوشیده نیست؛ اسلام انسان را فقط در بُعد جسم نمی‌بیند بلکه در تمام ابعاد انسان را در نظر می گیرد. در مورد ورزش نیز اولین میوه و ثمره تندرستی، سلامتی و شادابی است اما بایستی به بُعد های معنوی و انسانی آن هم توجه داشته باشیم.

دکتر رضایی در رابطه با بُعد‌های معنوی و انسانی ورزش اظهار کرد: اولین مورد ایمان و تقوا است و مورد بعدی پرهیزکاری است که جز معیارهای ارزشی انسانی است.

مورد دیگری که معاون دانشجویی دانشگاه تبریز با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی، استفاده از فرصت ها، داشتن دانش و بینش برای هر ورزشکاری لازم و ضرورری است، گفت: زور بازو زمانی ارزش دارد که همراه با دانش و بینش باشد.

دکتر رضایی موارد بعدی را سبقت در کارهای خیر، روحیه حمایت از مظلوم دانست و اظهار داشت: انسان اگر قوی باشد می‌تواند از مظلوم، موثرتر حمایت کند و امروز ما نباید انسان های بی دفاع غزه را از یاد ببریم و در این باره ورزشکاران باید اعلام موضع کنند و به این مسئله اهمیت بدهند.

وی ادامه داد: از دیگر موارد که می توان به آن اشاره کرد گذشت و بخشش، میانه روی و بردباری و پرهیز از غرور است. همچنین در آخر توصیه من به همه ورزشکاران این است که اخلاق مدار باشند و در طی مسابقات اخلاق را اولویت خود قرار بدهند و همچنین احترام به مربیان را از یاد نبرند.

همچنین در این رویداد عسگر عبدالهی معاون مدیریت تربیت بدنی دانشگاه تبریز اظهار کرد: شما مدال آوران المپیاد باعث سرافرازی دانشگاه تبریز در کل منطقه شدید و به وجود شما افتخار می کنیم، در این مسیر بسیاری از عزیزان از جمله هیئت مدیره دانشگاه و شخص رئیس دانشگاه، مسئولین و کارکنان  تربیت بدنی، مربیان و… زحمات زیادی کشیدند و به هر نحوی از ورزشکاران عزیز حمایت کردند که قدردان این محبت ها هستیم.

عسگر عبدالهی در رابطه با نحوه برگزاری مسابقات ورزشی خاطر نشان کرد: این مسابقات در ۱۶ رشته ورزشی پسران و ۱۳ رشته ورزشی دختران در بازه زمانی  مهر تا اسفند سال ۱۴۰۲ برگزار شد و  این باعث افتخار دانشگاه تبریز است که  توانست در طول ۶ ماه با کمترین خطا و حاشیه این مسابقات را به بهترین نحو برگزار کند.

وی ادامه داد: در منطقه ما حدود ۱۱ دانشگاه از ۴ استان در المپیاد ورزشی شرکت دارند که دانشگاه تبریز توانسته است ۱۸۰ سهمیه برای المپیاد کسب کند. گفتنی است ۱۶ امین المپیاد ورزشی نیز به میزبانی دانشگاه اصفهان در بخش پسران و دانشگاه صنعتی اصفهان در بخش دختران در بازه زمانی ۱۴ الی ۲۶ مرداد ماه برگزار خواهد شد.