اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی، برگزار گردید
اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی، برگزار گردید

دبیر ستاد پروژه مهر استان آذربایجان شرقی با تشریح دستور جلسات، اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در سلسله جلسات امروز به منظور آمادگی بیشتر برای بازگشایی مدارس، در ارتباط با ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی، ثبت نام و […]

دبیر ستاد پروژه مهر استان آذربایجان شرقی با تشریح دستور جلسات، اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان گفت: مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان در سلسله جلسات امروز به منظور آمادگی بیشتر برای بازگشایی مدارس، در ارتباط با ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی، ثبت نام و کلاس بندی دانش‌آموزان در مدارس، ثبت، سفارش و توزیع کتب درسی و آخرین وضعیت آزمون‌های خرداد و مرداد به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی در کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، مهدی عبدی، صبح شنبه، سیزدهم مرداد ماه در این جلسه اظهار کرد: این اجلاس با توجه به اهمیت پروژه مهر، آزمون‌های نهایی مرداد ماه و ماموریت‌ها و اولویت‌های کاری برگزار می‌گردد و انتظار می‌رود تا سه روز آتی تمامی موارد مطرح شده طی جلسه توجیهی برای مدیران مدارس، پیگیری شوند.

غلامرضا علیزاده، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه با تبیین انتظارات از نواحی و مناطق، بیان کرد: صدور ابلاغ معلمان، مدیرآموزگاران، معاونان، دبیران، دانشجویان متعهد خدمت، خدمتگزاران و مامورین باید به موقع انجام شود.

وی در ادامه به تشریح رتبه نواحی و مناطق استان در برخی شاخص‌ها، مانند ثبت نام میانپایه، کلاسبندی دانش‌آموزان پرداخت.

پناهعلی حسین‌زاده، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در بخش دیگری از این اجلاس با ارائه مطالبی در خصوص هدایت تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم به اهمیت آن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در نتیجه تلاش‌ها و مساعدتکهای همکارانمان، رتبه اول کشوری توسط آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در اجرای مطلوب برنامه هدایت تحصیلی را کسب کردیم.

وی در بخش دیگری از اظهارتش با اشاره به افزایش چشمگیر استخدام نیروها و مربیان پرورشی و تربیتی از تمامی عوامل دخیل و همکاری کننده در راستای ارزیابی پذیرفته‌شدگان آزمون کیفیت بخشی، قدردانی نمود.

ریشه کنی و مبارزه با مبادی بیسوادی‌نیز از جمله موارد مورد تاکید علی عبدلی، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی بود که وی حل این موضوع را نیازمند همکاری بین بخشی دانست.

عاشور اکرمی، معاون متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی نیز در ادامه به تشریح قسمتی از ضوابط ثبت نام متوسطه و ثبت نام مدارس استعداد درخشان و هیئت امنایی، لزوم شفاف‌سازی و اعتماد، درصد ثبت نام، ثبت نام میانپایه‌ها پرداخت.

تاکید بر لزوم تحقق هدفگذاری ۱۰۰ درصدی ثبت نام دانش‌آموزان واجد شرایط و کلاس اولی در تمامی نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی و قدردانی تمامی عوامل همکاری کننده در این راستا توسط علیرضا اکبری، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی پایان بخش این جلسه بود.