تدوین و تصویب طرحهای مدیریت مناطق چهارگانه ضروریست
تدوین و تصویب طرحهای مدیریت مناطق چهارگانه ضروریست

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به تعارض منافع ناشی از حفاظت و بهره برداری بر تدوین طرح های مدیریت این مناطق در راستای توسعه پایدار در کنار حفاظت تاکید کرد. به گزارش صدای آناک به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ، شهنام اشتری […]

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به تعارض منافع ناشی از حفاظت و بهره برداری بر تدوین طرح های مدیریت این مناطق در راستای توسعه پایدار در کنار حفاظت تاکید کرد.

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره روابط عمومی و امور رسانه حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ، شهنام اشتری مدیر کل حفاظت محیط زیست استان درجلسه کارگروه هماهنگی بین بخشی طرح های مدیریت مناطق چهارگانه به ریاست معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی در حضور نمایندگان و دبیران سایر نهادهای ذیربط  گفت : استان آذربایجان شرقی به دلیل قرار گیری در میان اکوسیستم های مهم و نقاط داغ زیستگاهی پر اهمیت جهانی من جمله اکورژیون قفقاز، البرز، زاگرس و آرارات از موقعیت ویژه ای به عنوان اکوتون برخوردار است.

 وی ادامه داد : این موضوع منجر به ایجاد تنوع زیستی و زیستگاهی منحصر به فردی گردیده که از دیرباز مورد توجه بوده و در دهه‌های اخیر نیز با هدف حفاظت از این مواهب حدود ۱۳ درصد از پهنه استان در قالب مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

اشتری افزود : تعارض منافع ناشی از حفاظت و بهره برداری نیاز به تدوین طرح های مدیریت این مناطق را در راستای توسعه پایدار در کنار حفاظت می طلبید که سازمان حفاظت محیط زیست در اوایل دهه ۱۳۸۰ نسبت به مطالعه طرح مدیریت این مناطق اقدام و اجرای این طرح ها با توجه به مسیر قانونی پیش بینی شده منوط به تصویب در کمیسیون زیربنایی استان نموده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تا کنون هفت طرح مطالعه و به تصویب رسیده اذعان داشت : دو طرح مراحل تدوین و تصویب را می گذراند که پس از تصویب طرح ها و ابلاغ به نهادهای ذیربط، گروههای کاری کارشناسی بر اساس مسایل و تعارضات موجود، مدیریت متناسب را طرح و پس از تصویب در کارگروه حاضر برای اجرا به نهاد مربوطه ابلاغ می نماید.