اجرای میدانی طرح کنترل بیولوژیک در مزارع پنبه خداآفرین
اجرای میدانی طرح کنترل بیولوژیک در مزارع پنبه خداآفرین

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از اجرای میدانی طرح کنترل بیولوژیک در مزارع پنبه این شهرستان خبر داد.به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، علی خدائی در گفتگو با خبرنگاران افزود: به منظور تعدیل مصرف و کاهش عوارض زیست محیطی آفت کش های شیمیایی در راستای تولید محصولات سالم و ارگانیک، […]

مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین از اجرای میدانی طرح کنترل بیولوژیک در مزارع پنبه این شهرستان خبر داد.
به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، علی خدائی در گفتگو با خبرنگاران افزود: به منظور تعدیل مصرف و کاهش عوارض زیست محیطی آفت کش های شیمیایی در راستای تولید محصولات سالم و ارگانیک، بالابردن ضریب کنترل کرم قوزه در مزارع شهرستان پنبه، عملیات مبارزه بیولوژیک با استفاده از حشرات مفید از جمله زنبورهای تریکو گراما و براکون در مزارع پنبه شهرستان خداآفرین انجام شد.
وی ادامه داد: اجرای کنترل بیولوژیک باعث کاهش خطرات مصرف سموم شیمیایی، کاهش عوارض زیست محیطی در راستای افزایش سلامت محصولات غذایی انجام می‌گیرد.
خدائی گفت: شهرستان خداآفرین دارای یک هزار و ۳۵۰ هکتار مزرعه پنبه در سال جاری بوده که کرم قوزه تهدید جدی برای کاهش عملکرد تولید محصول پنبه است.
وی افزود: کرم گلوگاه انار نیز یکی دیگر از آفات جدی باغات انار است که کنترل بیولوژیک یکی از راهکار‌های موفق در کنترل این آفت و تولید محصول سالم و ارگانیک انار در شهرستان خداآفرین است.