لزوم توانمندسازی جوامع محلی با هدف ایجاد کسب‌وکارهای روستایی در آذربایجان‌شرقی
لزوم توانمندسازی جوامع محلی با هدف ایجاد کسب‌وکارهای روستایی در آذربایجان‌شرقی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، ضمن تأکید بر لزوم توانمندسازی جوامع محلی با هدف ایجاد کسب‌ و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، افزایش بهره‌وری کسب‌وکارهای روستایی را ضمانت دوام و آینده کسب‌وکارهای روستایی عنوان کرد. به‌گزارش صدای آناک به […]

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی، ضمن تأکید بر لزوم توانمندسازی جوامع محلی با هدف ایجاد کسب‌ و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع‌دستی، افزایش بهره‌وری کسب‌وکارهای روستایی را ضمانت دوام و آینده کسب‌وکارهای روستایی عنوان کرد.

به‌گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده امروز دوشنبه ۲۹ مردادماه ۱۴۰۳ در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه مشترک با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: توانمندسازی کسب و کارهای محلی در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی با افزایش درآمد پایدار و اشتغال‌زایی در جوامع روستایی به ارتقای مهارت‌های کارآفرینی و مدیریتی، این کسب و کارها منجر می‌شود که علاوه برافزایش بهره‌وری، جوامع محلی را از ظرفیت‌های بومی برای جذب گردشگران بهره‌مند می‌کند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی‌، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: رونق بخشی کسب و کارهای محلی موجب حفظ و ترویج فرهنگ و هنر محلی می‌شود که نه تنها اقتصاد منطقه را تقویت می‌کند، بلکه هویت فرهنگی جوامع محلی را نیز مستحکم‌تر ساخته و در نهایت به حفظ و گسترش بازارهای جدید برای محصولات محلی در سطح ملی و بین‌المللی یاری رساند.

او افزود: افزایش بهره‌وری در کسب و کارهای مرتبط با گردشگری روستایی در آذربایجان‌شرقی از منظر تخصصی می‌تواند به عنوان ضامنی برای پایداری و رشد این کسب و کارها عمل کند. بهره‌وری بالاتر به معنای استفاده بهینه‌تر از منابع موجود و کاهش هزینه‌هاست، که به سودآوری بیشتر و افزایش رقابت‌پذیری می‌انجامد.

حمزه‌زاده با اشاره به اهمیت انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری در راستای افزایش کارایی در اجرای برنامه‌ها گفت: امضای تفاهم‌نامه مابین اداره‌کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی به منظور ارتقاء بهره‌وری در گردشگری روستایی در آذربایجان شرقی، حائز اهمیت ویژه‌ای است. این تفاهم‌نامه علاوه بر افزایش هماهنگی‌های بین دستگاهی، از منظر بهبود زیرساخت‌ها، حفاظت از میراث فرهنگی و توسعه پایدار گردشگری نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.