بازرسی از دو هزار و ۴۷۳ واحد تولیدات کشاورزی و مراکز عرضه عمده فروشی از ابتدای سال جاری
بازرسی از دو هزار و ۴۷۳ واحد تولیدات کشاورزی و مراکز عرضه عمده فروشی از ابتدای سال جاری

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با بازرسی از دو هزار و ۴۷۳ واحد تولیدات کشاورزی و مراکز عرضه عمده فروشی از ابتدای سال جاری بیشترین بازرسی تا کنون در شهرستان تبریز صورت گرفته است .به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، ابراهیم فرقانی در بازدید از واحد‌های تولیدی محصولات کشاورزی و دامی گفت: از این […]

مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز گفت: با بازرسی از دو هزار و ۴۷۳ واحد تولیدات کشاورزی و مراکز عرضه عمده فروشی از ابتدای سال جاری بیشترین بازرسی تا کنون در شهرستان تبریز صورت گرفته است .
به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، ابراهیم فرقانی در بازدید از واحد‌های تولیدی محصولات کشاورزی و دامی گفت: از این میزان بازرسی تا کنون شاهد ۳۷۴ مورد تخلف بوده ایم دو هزار و ۹۹ مورد عدم احراز تخلف مشاهده شده است.
وی افزود : از این میزان تخلف نیز تا کنون ۳۷۴ مورد از سوی تعزیرات حکم صادر شده است.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: از ابتدای اردیبهشت تشدید نظارت بر انبارها و سردخانه‌ها با توجه به شعار سال و تأکیدات مقام معظم رهبری عملیاتی شد و در حال حاضر بهترین شرایط در حوزه تأمین کالاهای اساسی در سطح شهرستان وجود دارد.
وی افزود: با توجه به تقسیم وظایفی که بین وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت در نظارت و بازرسی بر بازار صورت گرفته است، از اول سال جاری نظارت بر کارخانجات صنایع تبدیلی اعم از آرد، قندوشکر، روغن، لبنیات، فرآورده های پروتئینی، تولید خوراک دام و طیور، بذر، کود، سم و واحدهای تولیدی محصولات کشاورزی و دامی اعم از (گلخانه ها، تولید جوجه یک روزه، دامداری ها، مرغداری ها، استخرهای پرورش آبزیان) همچنین واحدها و شرکت های بسته بندی کالا وانبارها، مراکز نگه داری کالا و سردخانه ها و کشتارگاه ها ( طیور، دام سبک و سنگین )به عهده وزارت جهاد کشاورزی است.
وی ادامه داد: نظارت بر تمامی خرده فروشی‌ها برعهده وزارت صنعت؛ معدن و تجارت بوده و حتی بازرسی از نانوایان نیز به اتاق اصناف واگذار شده است.
فرقانی اضافه کرد: وزارت جهادکشاورزی در این زمینه وظیفه مستقیمی ندارد و در ارسال گزارشات احتمالی با وزارت مذکور همکاری می کند.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز با تاکید بر اهمیت بحث امنیت غذایی و سفره مردم افزود: ما به عنوان سربازان امنیت غذایی در حوزه غذایی مردم دخیل هستیم و در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.
فرقانی با اشاره به وضعیت تأمین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و عید نوروز نیز یادآور شد: خوشبختانه در این ایام در شهرستان تبریز برای تأمین ارزاق مشکلی وجود نداشت.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان تبریز در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشدید نظارت بیشتر گام های اساسی در راستای تامین امنیت غذایی مردم برداریم.