اختتامیه چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی در دانشگاه تبریز برگزار شد
اختتامیه چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی در دانشگاه تبریز برگزار شد

آئین اختتامیه‌ی چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی با حضور رئیس دانشکده‌ی دامپزشکی و اساتید، دانشجویان، محققان و پژوهشگران دامپزشکی از دانشگاه‌های سطح کشور و چند کشور خارجی در دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار شد.به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر غلامرضا حمیدیان دبیر اجرایی این کنگره طی […]

آئین اختتامیه‌ی چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی با حضور رئیس دانشکده‌ی دامپزشکی و اساتید، دانشجویان، محققان و پژوهشگران دامپزشکی از دانشگاه‌های سطح کشور و چند کشور خارجی در دانشکده‌ی دامپزشکی دانشگاه تبریز برگزار شد.
به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، دکتر غلامرضا حمیدیان دبیر اجرایی این کنگره طی سخنانی در این آئین اظهار کرد: از ۵۴۱ کاربر فعال سایت کنگره، ۲۲۰ نفر ثبت نام نهایی انجام داده بودند و از این تعداد، ۲۶۰ مقاله به دبیرخانه‌ی کنگره ارسال شده بود که ۵۷.۷ درصد از این تعداد پذیرش شد. 
وی ادامه داد: ۱۵ مقاله به‌صورت سخنرانی فارسی، ۱۵ مقاله به‌صورت سخنرانی انگلیسی و مابقی مقاله‌ها به‌صورت پوستر ارائه شد.
سخنرانی و ذکر خاطره توسط دکتر سیدمحمد فقیهی استاد پیشکسوت و برجسته‌ی فارماکولوژی دانشگاه تهران، معرفی مقالات برتر‌ و تقدیر از عوامل اجرایی کنگره از دیگر برنامه‌های این آیین بود.

در پایان بیانیه‌‌ی اعضای کمیته‌ی علمی کنگره توسط دکتر پناهی قرائت شد.
با سلام و درود به تمامی اساتید گرامی پژوهشگران ارجمند دانشجویان عزیز و شرکت کنندگان محترم در چهارمین کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم دارویی دامپزشکی
اکنون که به لحظات پایانی این رویداد بزرگ علمی رسیده ایم وظیفه خود میدانم تا از حضور ارزشمند و مشارکت فعالانه شما عزیزان که با ارائه پژوهشها و تبادل، دانش این کنگره را به عرصه ای پویا و پربار بدل نمودید، صمیمانه تشکر و قدردانی نمایم این کنگره فرصتی فراهم آورد تا نقش حیاتی و بی بدیل فارماکولوژی دامپزشکی را در ارتقاء سلامت جامعه دامی و تأثیر مستقیم آن بر بهداشت عمومی و سلامت جامعه انسانی برجسته سازیم فارماکولوژی دامپزشکی نه تنها در تشخیص و درمان بیماری‌های دامی نقش اساسی ایفا میکند بلکه با بهبود سلامت و عملکرد دامها نقشی کلیدی در افزایش تولیدات دامی و طیور، تأمین غذای سالم و ایمن و در نهایت ارتقای امنیت غذایی جامعه دارد.
در این راستا طی پنل های تخصصی برگزار شده، به موضوعات مهمی از جمله فارماکوکینتیک و فارماکودینامیک درمانهای گیاهی و جایگزین نوروفارماکولوژی و مدیریت درد پرداخته شد. این مباحث با تمرکز بر اصول علمی و تجربیات عملی به درک عمیق تر ما از نحوه عملکرد داروها در بدن حیوانات، بهره گیری از منابع طبیعی در درمان و توسعه روشهای نوین برای کنترل درد و بهبود کیفیت زندگی حیوانات کمک شایانی خواهند کرد.
از طرفی اهمیت تربیت و پرورش دانشجویان دامپزشکی به عنوان نسل آینده متخصصان این حوزه نیز به ویژه در این کنگره به وضوح نمایان شد. دانشجویان عزیز با حضور فعال و ارائه پژوهشهای نوآورانه خود نشان دادند که آینده این علم در دستان پرتوان و ذهن های خلاق آنان قرار دارد. بدون شک پیشرفت این حوزه از علم مستقیماً از پیشرفت رشته دامپزشکی و بهبود فرایندهای تشخیص و درمان بیماریهای دامی تأثیر گذار خواهد بود. علاوه بر این اهمیت پیشرفت علم فارماکولوژی دامپزشکی در بهبود کیفیت و کمیت تولیدات دامی و طیور نیز نباید نادیده گرفته شود. با توسعه و به کارگیری داروهای مؤثر و ایمن تر، نه تنها سلامت دامها تأمین میشود بلکه تولیدات دامی با کیفیت بالاتری به جامعه ارائه می گردد. که این امر در نهایت به نفع سلامت عمومی جامعه خواهد بود.
در پایان لازم میدانیم از تمامی برگزار کنندگان اعضای کمیته علمی، سخنرانان محترم و تمام کسانی که با تلاشهای بی وقفه خود به برگزاری موفقیت آمیز این کنگره کمک کردند صمیمانه تشکر کنم امیدوارم که دستاوردهای علمی و ارتباطات شکل گرفته در این کنگرد به ارتقای بیشتر دانش و همکاریهای بین المللی در سالهای آینده منجر شود.
با آرزوی موفقیت و سلامتی برای همه شما عزیزان این کنگره را با افتخار به پایان میرسانیم.
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
اعضای کمیته علمی چهارمین کنگره بین المللی فارماکولوژی و علوم داروی دامپزشکی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تبریز

هشتم شهریور ماه ۱۴۰۳