تعلق گرفتن ۳۶۵ شرکت دانش‌بنیان به پارک علم و فناوری استان
تعلق گرفتن ۳۶۵ شرکت دانش‌بنیان به پارک علم و فناوری استان

به گزارش صدای آناک،جعفری راد در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود:نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴ با هم افزایی و هم فکری به تناسب ظرفیت دانشگاه های استان برگزار خواهد شد و مسئولیت این نمایشگاه برعهده پارک علم و فناوری استان قرار خواهد گرفت . وی گفت:تکمیل عملیات اجرایی افتتاح رمپ دسترسی از […]

به گزارش صدای آناک،جعفری راد در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران افزود:نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۴ با هم افزایی و هم فکری به تناسب ظرفیت دانشگاه های استان برگزار خواهد شد و مسئولیت این نمایشگاه برعهده پارک علم و فناوری استان قرار خواهد گرفت .

وی گفت:تکمیل عملیات اجرایی افتتاح رمپ دسترسی از آزاد راه تبریز به سهند به مجتمع عصر انقلاب می باشد که عملیات اجرایی مسیر آسفالت به مجتمع عصر انقلاب اجرا شده است.

وی اشاره کرد: ۳۶ هکتار از تملک مسیر آزاد راه تبریز به سهند که کارسازی آن جهت توسعه فیزیکی به اراضی مجتمع عصر انقلاب اضافه شده است که اراضی ملی آن با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان بوده است.

رییس پارک علم و فناوری ادامه داد: پارک علم و فناوری به عنوان رتبه پنجم با ۳۶۵ شرکت در کل کشور که از سوی وزارت علوم به عنوان دبیرخانه کشوری زنجیره ارزش راهبردی توسعه فناوری قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته انتخاب شده است که اولین مرکز قطعه سازی و ماشین آلات پیشرفته با رویکرد انرژی با همکاری جهاد دانشگاهی در استان افتتاح شد.   

جعفری راد عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان به عنوان رتبه سوم در حوزه تعاملات علمی بین المللی در میان کلیه پارک های کشور از سوی مرکز همکاری های علمی بین المللی کسب کرده است.

وی اشاره کرد: انتخاب پارک علم و فناوری استان به عنوان دبیرخانه برگزاری جشنواره رویش درشهرستان اهر که ۲۴ مرکز رشد شهرستانی و پردیس با همکاری پارک استان اداره می شوند و همچنین با توجه با اینکه قطب معدن در محوریت ورزقان و اهر قرار دارد با رویداد فرآوری مواد معدنی و صنایع وابسته برگزار شد.

وی اشاره به شرکت های مستقر در پارک تبریز به عنوان برند حضور در نمایشگاه ملی کرد و گفت: نمایشگاهی که در اردیبهشت ماه امسال حضور داشتیم در ششمین نمایشگاه در توانمندی های صادراتی کشور به نام ایران اکسپو ۲۰۲۴ در تهران برگزار شد، در خرداد امسال حضور در نمایشگاه نفت،گاز،پالایش و پتروشیمی تهران و امضای تفاهم نامه ها با شرکت پتروپالایش استان خوزستان و حضور در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه های خودرو با استقبال خوبی قرار گرفت.

جعفری راد افزود: یکی از کارهایی که در اهمیت هوش مصنوعی و اینترنت و اشیا و اینکه شعار سال بر رشد تولید با مشارکت مردم در بخش خصوصی ،برای اولین بار با شرکت شتاب دهنده پویان می باشد که طی دوهفته آینده در مسیر کمربندی به طرف آبرسان افتتاح خواهد شد.

خبرنگار سمیه امینی