ایجاد دبیرخانه «وصال شیرین» در آذربایجان‌شرقی
ایجاد دبیرخانه «وصال شیرین» در آذربایجان‌شرقی

رییس گروه ستاد ساماندهی اداره کل ورزش و جوانان از ایجاد دبیرخانه «وصال شیرین» جهت ارائه خدمات ازدواج آسان و ارائه تسهیلات خبر داد. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، حسین دهقانی اظهار کرد: گروه ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی کارهای مربوط به سه اداره […]

رییس گروه ستاد ساماندهی اداره کل ورزش و جوانان از ایجاد دبیرخانه «وصال شیرین» جهت ارائه خدمات ازدواج آسان و ارائه تسهیلات خبر داد.

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، حسین دهقانی اظهار کرد: گروه ساماندهی امور جوانان آذربایجان شرقی کارهای مربوط به سه اداره کل حوزه معاونت جوانان را در استان پی گیری می کند. وی افزود: یکی از اداره کل ها ، دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان است که کارهای مربوط به ستادهای ساماندهی امور جوانان، گفت و گوی جوانان و دستیاران جوان و سایر موارد است.
رییس گروه ستاد ساماندهی اداره کل ورزش و جوانان ادامه داد: اخیرا نیز طرحی به نام «جهت» به عنوان کمیته مشورتی جوانان که به برنامه های دفتر هماهنگی و نظارت بر امور جوانان است، اضافه شده است.
دهقانی با اشاره به اینکه یکی از اداره کل هایی که برنامه های آن در سطح استان پی گیری می شود، فعالیت های دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان است، گفت: فعالیت های مربوط به ازدواج، خانواده و جمعیت که شامل صدور مجوز مراکز مشاوره ازدواج، مراکز همسان گزینی و نیز صدور مجوز راهنمای خانواده ، برگزاری برنامه های هفته ازدواج مربوط به این دفتر است.
رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ابراز کرد: آذربایجان شرقی با صدور مجوز بیش از ۶۰ مرکز تخصصی ازدواج و خانواده، بعد از استان تهران، دارای بیشترین مرکز تخصصی است.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه برگزاری دوره های دانش افزایی به استان آذربایجان شرقی واگذار شده بوده که بر این اساس رییس دبیرخانه، معاون فرهنگی و امور جوانان و دبیر آن، رییس گروه ساماندهی امور جوانان است، افزود: در این راستا وزارت ورزش،و جوانان تاکنون ۴۶ دوره دانش افزایی مدیران، روانشناسان و مشاوران حوزه ازدواج و خانواده در سراسر کشور برگزار کرده است.

دهقانی با بیان اینکه برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج یکی از برنامه های اولویت دار معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان است، گفت: در این راستا ۱۵۷ مدرس ازدواج در سطح استان شناسایی شده و تربیت شده اند و در سال ۱۴۰۲، با برگزاری ۵۷۶ کارگاه در این حوزه، بیشترین تعداد کارگاه را نسبت به سایر استان ها داشته است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر تحت پوشش قراردادن جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال در این کارگاه ها، دو گروه سربازان و دختران دوره دوم متوسطه دانش آموزی که آمادگی ورود و تشکیل خانواده را دارند جز اولویت های برگزاری کارگاه های آموزشی پیش از ازدواج است.
رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی ادامه داد: حوزه جمعیت و فرزندآوری جز برنامه های اولویت دار اداره کل هست و تشکیل شبکه جامعه پرداز است که در آن شناسایی ۵۷ تشکل مردمی در سطح استان و حمایت از طرح های آنان در حوزه جمعیت و فرزنداوری جرو برنامه های معاونت جوانان می باشد.

دهقانی با اشاره به افتتاح دبیرخانه «وصال شیرین» در معاونت فرهنگی و امور جوانان، بعد از ماه صفر، اعلام کرد: ۱۵ سازمان مردم نهاد در سطح استان در حوزه ارایه خدمات عقد و عروسی تخفیف دار و رایگان فعال می باشد که با افتتاح این دبیرخانه می توانیم تمامی اطلاعات مربوطه را در سامانه همراه به راحتی بارگذاری کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم.

وی ابراز کرد: با پیگیری ستاد تسهیلات ازدواج از طریق شورای هماهنگی بانکهای استان، امیدواریم جوانان درخواست کننده تسهیلات ازدواج، هر چه سریعتر وام،دریافت کنند.
دهقانی با اشاره به تجلیل از خادمان و فعالین حوزه ازدواج در هفته جوان، گفت: این برنامه هر سال و همزمان با گرامیداشت هفته ازدواج برگزار می شود .
وی ادامه داد: به زودی قصد داریم، علاوه بر جمع آوری آمار شاغلین مجرد دستگاه های دولتی و برگزاری دوره های مشاوره و روانشناسی و اهمیت ازدواج نسبت به ترغیب این شاغلین به ازدواج، این افراد را به هفت مرکز همسان گزینی فعال در استان معرفی کنیم.
دهقانی بیان کرد: پی گیری کارهای اداره کل طرحهای ملی و فراگیر جوانان که یکی دیگر از وظایف گروه ساماندهی است، اجرای برنامه های هفته جوان، اردوی راهیان پیشرفت و سرباز مهارت، حوزه تسهیلات و اشتغال جوانان را برعهده دارد.
وی اذعان داشت: در تسهیلات اشتغال، سال گذشته طبق تفاهم نامه ای که با صندوق کارآفرینی امید داشتیم ، برای ۵۴ طرح، بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات ۶ درصدی ارایه شد.
رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی افزود: بیش از ۲۰ مورد اردوی راهیان پیشرفت در سطح استان و بیش از ۴٠ کارگاه اشتغال از طریق سمن ها و معاونت فرهنگی برگزار شده است.

دهقانی با بیان اینکه دبیرخانه ستاد اوقات فراغت در معاونت فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مستقر است، گفت: تمام برنامه های اوقات فراغت استان در قالب پورتال اوقات فراغت استان ثبت و رصد می شود و بعد از بررسی سامانه، دستگاه هایی که بیشترین فعالیت را داشتند، معرفی می شود.

رئیس گروه ساماندهی امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در ادامه به تشکیل دبیرخانه نیروهای مسلح در حوزه جوانان اشاره کرد و افزود: برنامه های ویژه در خصوص اوقات فراغت و ازدواج سربازان، تجلیل از زوجهای کادر و سربازانی که در پادگان مستقر هستند، اردوی راهیان امید که در راستای مهارت آموزی سربازان، از جمله برنامه های اصلی معاونت فرهنگی و امور جوانان در نیروهای مسلح است.

وی گفت: برپایی مجمع مشورتی جوانان روستایی که بالغ بر ۳۰۰ نفر جوان مستعد روستایی در قالب انجمن حامی جوان روستاها فعالیت خود را شروع کرده اند.

دهقانی در پایان به فعالیت خانه های جوان اشاره کردو افزود: در سطح استان ۲ خانه جوان فعال در سطح شهر تبریز و یک مورد در شهرستان آذرشهر فعال می باشد و یک باب خانه جوان نیز در هشترود در حال احداث است.