لزوم توجه دستگاه های دولتی بر فعالیت های خانه های تاریخی تحت تملک/ خانه های تاریخی در کانون توجه گردشگران
لزوم توجه دستگاه های دولتی بر فعالیت های خانه های تاریخی تحت تملک/ خانه های تاریخی در کانون توجه گردشگران

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز، با اشاره به اهمیت خانه‌های تاریخی به عنوان بناهایی شگفت‌انگیز در کانون توجه گردشگران ورودی به این شهر، بر لزوم توجه ویژه دستگاه‌های دولتی بر فعالیت خانه‌های تحت تملک خود طی ایام پیک سفر تأکید کرد. به‌گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و […]

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز، با اشاره به اهمیت خانه‌های تاریخی به عنوان بناهایی شگفت‌انگیز در کانون توجه گردشگران ورودی به این شهر، بر لزوم توجه ویژه دستگاه‌های دولتی بر فعالیت خانه‌های تحت تملک خود طی ایام پیک سفر تأکید کرد.

به‌گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، سید رامین اسبقی امروز پنجشنبه ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۳ با اشاره به استقبال کم‌نظیر گردشگران از خانه‌های تاریخی تبریز طی هفته‌جاری گفت: تبریز به عنوان شهر خانه‌های تاریخی شناخته شده و این بناها بخش مهمی از هویت فرهنگی و تاریخی این شهر را تشکیل می‌دهند. با آغاز فصل پیک سفر، این خانه‌های تاریخی مورد استقبال گسترده گردشگران داخلی و خارجی قرار می‌گیرند و که در همین راستا، شایسته است تا دستگاه‌های دولتی در زمینه حفاظت، نگهداری و ارائه خدمات بهتر به خانه‌های تاریخی تحت تملک خود توجه ویژه‌ای داشته باشند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تبریز ادامه داد: رعایت ساعات کاری خانه‌های تاریخی مطابق آنچه که توسط دستگاه‌ها و مالکان خانه‌های تاریخی اعلاک شده دیگر مسئله حائز اهمیتی‌ست که لازم است بهصورت ویژه بالاخص در ایام پیک سفر مورد توجه دستگاه‌های دولتی قرار گیرد.

او افزود:  گردشگران معمولاً تمایل دارند که در ساعات مختلف روز به بازدید از این بناها بپردازند، که در این راستا لازم است ساعات بازدید به‌گونه‌ای تنظیم شود که ترجیحات گردشگران در نظر گرفته شده تا سهولت و زمان کافی برای بازدید از این خانه‌های تاریخی فراهم شود.

اسبقی با اشاره به مزایای بیشمار هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در خصوص توسعه گردشگری در کهن‌شهر تبریز گفت: با همکاری دستگاه‌های دولتی و تأمین حمایت‌های لازم، می‌توان، خانه‌های تاریخی را به‌عنوان میراثی گران‌بها به بهترین نحو به گردشگران داخلی و بین‌المللی معرفی کرد تا ضمن ایجاد تجربه‌ای مطلوب برای گردشگران،زمینه‌های توسعه گردشگری و رونق اقتصادی نیز فراهم شود.