فلسفه تصویب طرح هادی، توسعه اصولی روستاست
فلسفه تصویب طرح هادی، توسعه اصولی روستاست

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: وقتی طرح هادی مصوب می شود، مشاور طرح با همکاری بنیاد مسکن و دهیاری باید مشکلات روستا را به صورت اصولی رفع کند.به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، حجت اله سروری در جلسه بازنگری و تصویب طرح هادی […]

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی گفت: وقتی طرح هادی مصوب می شود، مشاور طرح با همکاری بنیاد مسکن و دهیاری باید مشکلات روستا را به صورت اصولی رفع کند.
به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی، حجت اله سروری در جلسه بازنگری و تصویب طرح هادی روستاهای شهرستان ورزقان افزود: طرح هادی تصویب نمی‌شود، مگر اینکه هیچ نکته خام و بدون راه حل باقی نمانده باشد.
او با تاکید بر لزوم ارائه راهکار و طرح توسعه آینده روستا در بدنه طرح هادی گفت: ایجاد دسترسی مناسب برای واحدهای مسکونی و قطعات تفکیکی یکی از مواردی است که همواره مورد تاکید بوده و در تصویب طرح هادی رعایت می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به روند مهاجرت معکوس به روستاها تصریح کرد: در افق پیش روی روستا در قالب طرح هادی، نه تنها زیرساخت های وضع موجود روستا حفظ می شود، بلکه سطح معابر و کاربری های عمومی متناسب با پیش بینی های ۱۰ سال آینده تعیین می شود.
سروری نقش بنیاد مسکن را در آبادانی روستاها تسهیلگری دانست و گفت: این نهاد با اجرای طرح هادی، زمینه را برای تسهیل مقاوم سازی مساکن روستایی فراهم کرده و در تکمیل این تسهیلگری، تسهیلات قرض الحسنه برای نوسازی مساکن مردم‌ پرداخت می کند.
در این جلسه بازنگری طرح هادی روستاهای کوجان، نچق، چلناب، گزانبند و وردین شهرستان ورزقان تصویب شد.