برداشت مکانیزه بالنگوی شهری برای اولین بار در شهرستان ورزقان
برداشت مکانیزه بالنگوی شهری برای اولین بار در شهرستان ورزقان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برداشت مکانیزه بالنگوی شهری برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، امیدعلی جلالی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در راستای برداشت مکانیزه گیاهان دارویی و حبوبات برای اولین بار در سطح شهرستان ورزقان بالنگوی شهری با استفاده […]

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورزقان از برداشت مکانیزه بالنگوی شهری برای اولین بار در این شهرستان خبر داد.
به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، امیدعلی جلالی در گفتگو با خبرنگاران، گفت: در راستای برداشت مکانیزه گیاهان دارویی و حبوبات برای اولین بار در سطح شهرستان ورزقان بالنگوی شهری با استفاده از مینی کمباین به صورت مکانیزه برداشت شد.
وی با بیان اینکه برداشت مکانیزه بالنگوی شهری در روز مزرعه با شرکت تعداد زیادی از بهره برداران اجرا شد، گفت: هدف از برگزاری روز مزرعه برداشت مکانیزه گیاهان دارویی و آشنایی کشاورزان با دستگاه برداشت مکانیزه حبوبات و گیاهان دارویی بود.
وی ادامه داد: در این روز مزرعه محمد امید، مخترع دستگاه مینی کمباین توضیحات کامل در خصوص نحوه برداشت حبوبات بوسیله این دستگاه را ارائه کرد.
وی ادامه داد: برداشت مکانیزه گیاهان دارویی بوسیله دستگاه مینی کمباین که محمد امید در شهرستان اهر طراحی کرده است انجام شد. این دستگاه برای برداشت حبوبات، گیاهان دارویی و حتی علوفه طراحی شده است.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورزقان افزود: برای برداشت حبوبات (عدس و نخود) به صورت مکانیزه کشاورزان باید در زمان کاشت نسبت به تسطیح مزرعه با (لولر) ماله اقدام کنند تا امکان برداشت مکانیزه وجود داشته باشد.
وی بیان کرد: برای برداشت دستی یک هکتار مزرعه عدس توسط یک نفر ۱۵ روز زمان لازم است در صورتی که با مینی کمباین در عرض ۳ ساعت برداشت انجام می شود.