برکات برگزاری جشنواره‌های قرآنی در فضای دانشگاهی
برکات برگزاری جشنواره‌های قرآنی در فضای دانشگاهی

رئیس ستاد اجرایی سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با اشاره به اینکه میزبانی دانشگاه‌ها از جشنواره قرآنی گام نخست حرکت به سمت انس با قرآن کریم است، به بیان برکات برگزاری جشنواره‌های قرآنی در دانشگاه‌ها پرداخت. به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس ستاد اجرایی […]

رئیس ستاد اجرایی سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با اشاره به اینکه میزبانی دانشگاه‌ها از جشنواره قرآنی گام نخست حرکت به سمت انس با قرآن کریم است، به بیان برکات برگزاری جشنواره‌های قرآنی در دانشگاه‌ها پرداخت.

به گزارش صدای آناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، رئیس ستاد اجرایی سی‌وهشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان با اشاره به اینکه میزبانی دانشگاه‌ها از جشنواره قرآنی گام نخست حرکت به سمت انس با قرآن کریم است، به بیان برکات برگزاری جشنواره‌های قرآنی در دانشگاه‌ها پرداخت. بهمن نقی‌‎پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس ستاد اجرایی سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور، در گفت‌وگو یی با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن در سطح دانشگاه، قدم اول فعالیت قرآنی دانشگاهی است، گفت: این میزبانی باعث می‌شود فضای قرآنی در سطح دانشگاه گسترش یابد. وی با اشاره به اینکه برای اولین بار عوامل اجرایی جشنواره از بین دانشجویان انتخاب شده‌اند، گفت: حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به عنوان عوامل اجرایی امور مربوط به برگزاری جشنواره را پیش ‌می‌برند. رئیس ستاد اجرایی سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور با اشاره به اینکه فعالیت‌ها برای اجرایی‌سازی جشنواره محدود به همین ایام برگزاری این رویداد نیست، بیان کرد: بیش از دو ماه است که عوامل اجرایی مشغول فعالیت برای برگزاری مطلوب مسابقات هستند و حتماً انس داشتن با قرآن در این مدت، برکات زیادی به همراه خواهد داشت. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: برگزاری این مسابقات گام اول انس با قرآن کریم است و در ادامه بحث تدبر و عمل به قرآن پیش می‌آید که امیدواریم در دوستان ایجاد شود. با این آرزو و به این امید در حال برنامه‌ریزی هستیم که حتماً برکات این مسابقات در دانشگاه برای دانشجویان و محیط دانشگاه مشهود شود و به قرآنی‌تر شدن محیط دانشگاه کمک کند. نقی‌پور اظهار کرد: امیدواریم نتایج این مسابقات و آثار میزبانی از این رویداد را در سال تحصیلی جدید مشاهده کنیم، البته کار فرهنگی زمانبر است. وی در مورد حمایت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از فعالان قرآنی این دانشگاه گفت: حمایت‌های خوبی از فعالیت‌های قرآنی به عمل آمده و بودجه‌های فرهنگی بیشتری نسبت به قبل در حوزه قرآن اختصاص داده‌ایم و برای اینکه در این عرصه پیشرفت‌های لازم را داشته باشیم، سعی خواهیم کرد نهایت حمایت و کمک را داشته باشیم. رئیس ستاد اجرایی سی و هشتمین دوره جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در پاسخ به سوالی در مورد دلایل حضور نیافتن دانشجویان در سالن مسابقات گفت: زمان برگزاری مسابقات در بازه زمانی است که دانشجویان بسیار کمی در دانشگاه حضور دارند. ضمن اینکه ترم تابستانی هم تمام شده است. پیشنهاد من این است که این مسابقات را در سال‌های آینده در طول ترم تحصیلی برگزار کنند تا دانشجویان بهره بیشتری از مسابقات ببرند. وی در پایان اظهار کرد: برگزاری جشنواره در محیط دانشگاهی برای اولین بار است که صورت می‌گیرد و در سال‌های گذشته معمولاً این جشنواره در محل اسکان متسابقان در هتل برگزار می‌شد. اما در این دوره تمام رشته‌ها و بخش‌ها در داخل دانشگاه برپا می‌شود.