شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برگزار شد
شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برگزار شد

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با حضور سید احمد موسوی رئیس شورای هماهنگی و مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد. موسوی در ابتدای جلسه […]

به گزارش صدای آناک به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی، جلسه شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی با حضور سید احمد موسوی رئیس شورای هماهنگی و مدیران کل دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی در سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

موسوی در ابتدای جلسه ضمن عرض خیر مقدم به اعضای شورا گفت: برگزاری جلسات شورای هماهنگی به جهت حساسیت امور راه و شهرسازی در استان و بار سنگینی که بردوش این مجموعه است، بسیار اهمیت دارد و جهت اجرای برنامه های وزارت متبوع باید با هماهنگی بیشتر و مستمراً این جلسات با حضور کلیه اعضا برگزار شود.

وی در ادامه از نمایندگان ادارات کل و اعضای شورای هماهنگی درخواست کرد تا مختصر گزارشی از اقدامات انجام شده طی سال جاری ارائه نمایند.

بصیری مجری طرح های آزادراهی استان در این جلسه عنوان کرد: طبق توافق به آمده شرکت ساخت و شرکت های احداث با سازمان برنامه و بودجه جهت تکمیل ۶ ازاد راه در کشور به طول ۱۴۴ کیلومتر، ۲ مورد آزادراه های تبریز-مرند- بازرگان و مراغه-هشترود سهم مناسبی به استان داده شده است و نیز ۲۴ کیلومتر از آزاد راه تبریز مرند – بازرگان بصورت رفت و برگشت در دی ماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید. هم چنین جهت بهره برداری از ۲۹ گیلومتر از آزادراه مراغه هشترود نیاز به تملک بخش کوچکی در کیلومتر ۱۹ میباشد که در دست پیگیری است.

فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند نیز ضمن ارائه گزارشی از روند تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن گفت: ۲۵ هزار واحد در حال اجرا است که یک هزار واحد تقریبا تمام و آیین انتخاب واحد در حال انجام است.

ارسلان شکری معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در جلسه شورای هماهنگی به ارائه گزارش عملکرد این اداره کل در امور سفرهای اربعین پرداخت و ضمن قدردانی از همکاری سایر دستگاه های مرتبط افزود: در ایام اربعین ۴۹ هزار زائر با ۲ هزار و ۱۰۰ سرویس و در ایام ۲۸ صفر ۹ هزار و ۶۰۸ زائر با ۳۶۲ سرویس جابجا شده اند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر ناوگان موجود که دارای عمر بالایی است از ۱۵ دستگاه اتوبوس ترکیه نیز در جابجایی زایران از مرز های تمرچین مهران با تعرفه های داخلی استفاده شد.

در این جلسه شورا گزارشی از فعالیت های اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان، اداره کل فرودگاه های استان، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان و … ارائه شد.