بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از طرح توسعه شرکت رضوان دانه
بازدید رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از طرح توسعه شرکت رضوان دانه

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بر حمایت این سازمان از واردات نهاده های دامی توسط بخش خصوصی خبر داد.به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اکبرفتحی در حاشیه بازدید از طرح توسعه شرکت رضوان دانه (کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان ) در شهرک صنعتی آخولای تبریز گفت: […]

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی بر حمایت این سازمان از واردات نهاده های دامی توسط بخش خصوصی خبر داد.
به گزارش صدای آناک به نقل ازروابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان اکبرفتحی در حاشیه بازدید از طرح توسعه شرکت رضوان دانه (کارخانه تولید خوراک دام و طیور و آبزیان ) در شهرک صنعتی آخولای تبریز گفت: سازمان جهاد کشاورزی و تمام بهره برداران این حوزه مجموعه مشترکی را در راستای تولید محصولات کشاورزی شکل می دهند که در زیرمجموعه های مختلف دام، زراعت و باغبانی و … تلاش می نمایند. واحد رضوان دانه جزو واحدهای کیفی استان بوده و باعث افتخار است که چنین واحدهایی که منافع خود را در گرو واحدهای دیگر می بینند و احترام به منافع خود را با احترام به منافع دیگران گره می زنند. این منافع ، مناقع پایداری بوده و طبیعتا می تواند واحد تولیدی را به اوج رساند.
وی در ارتباط با بحث تامین تسهیلات و مجوز واردات گفت: آرزوی قلبی ما و یکی از دلایل اصلی موافقت ما با حذف یارانه ها(حتی بصورت حذف ارز نیمایی) این بود که محصولات کیفی وارد کشور شود. چرا که کسانی که صرفاً به واردات می پردازند به کیفیت محصولات و میزان تاثیر آن در بهره وری توجه کافی نداشته و تنها درصدند با کمترین قیمت محصولات را وارد کرده و به بالاترین قیمت به فروش برسانند. اما زمانیکه خود واحدهای تولیدی که به مشتری مداری معتقدند اقدام به واردات محصولات کشاورزی همانند خوراک دام می نمایند به نوع محصول، نحوه بارگیری و مبدأ واردات توجه بسیاری مبذول می دارند.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به تسهیلاتی که صندوق توسعه بخش کشاورزی جهت صادرات دریافت کرده است افزود: ما با واردات محصولات کشاورزی از سوی خود بهره برداران موافق هستیم و صندوق توسعه بخش کشاورزی نیز در این زمینه می تواند از محل وام های دریافتی جهت صادرات به سهامداران یاری رساند. تکلیف قانونی ای هم در این زمینه به بانک ابلاغ شده است اما بدلیل پرداخت های مرتبط با دامدار کارت و تسهیلات سرمایه در گردش مرغداران از مبلغ ۲۰ هزار میلیارد تومانی که در سطح کشور در نظر گرفته شده بود ۱۰ هزار میلیارد تومان پرداخت شده و از ۱۰ هزار میلیارد تومان باقی مانده بخشی به مرغداران اختصاص یافته و باقی عمدتاً کارخانجات را شامل خواهد شد.
مدیرعامل مجموعه رضوان دانه تبریز در این بازدید با اشاره به طرح توسعه‌ شرکت تولیدی بازرگانی رضوان دانه گفت: مجموعه رضوان دانه تبریز طی برنامه ریزی ها و جلساتی که با کارشناسان و مسئولین در این حوضه (صنعت خوراک دام طیور) صورت داده تصمیم گرفت که برای ادامه روند رو به رشد این مجموعه پروژه طرح توسعه شرکت را آغاز نمایند. در این راستا در سال ۱۴۰۰ کلنگ پروژه طرح توسعه مجهزترین کارخانه تولید خوراک طیور با استفاده از تکنولوژی روز دنیا آغاز شد و هم اکنون نیز این روند طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با سرعت بسیار خوبی در حال انجام می باشد.
رحمان باغبان رضوان با بیان اینکه تلاش می کنیم تا در سال ۱۴۰۱ با افتتاح کارخانه تولید خوراک طیور به ظرفیت ۴۵ تن در ساعت و نیز افزایش ظرفیت کل کارخانه به ۷۵ تن در ساعت در تولید خوراک گام بسیار بزرگی در این صنعت برداریم ادامه داد: ظرفیت سالانه طرح توسعه ۴۱ هزار تن با مجموعه سرمایه گذاری ۱۱۰۰ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۷۴۰۰ مترمربع، با زیر بنای ساختمان سرپوشیده به مساحت ۴۱۰۰ مترمربع با ۴ عدد سیلوی ذخیره مواد اولیه به ظرفیت ۸ هزار تن و افزایش اشتغال۶۰ نفر بوده که ماشین آلات استفاده شده با آخرین تکنولوژی روز دنیا در تهیه محصولات طیوری بوده که باعث بهبود ضریب بهره وری و در نتیجه افزایش راندمان تولید مراکز پرورش به طبع آن کاهش مصارف انرژی کشور و کاهش قیمت تمام شده مراکز پرورش طیوری و کمک به اقتصاد بخش کشاورزی در زمینه پرورش طیور می شود.

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان